Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Οι απεργίες των ΔΕΚΟ

Γράφει ο Στέφανος Μάνος

Η απεργία στα Ελληνικά Πετρέλαια (Δημόσιο-όμιλος Λάτση) συνεχίζεται.
 Οι εργαζόμενοι δεν θέλουν να πειραχτούν τα κεκτημένα: 17,8 μισθοί ετησίως, 38 ώρες εβδομαδιαίως, 197 ημέρες εργασίας το χρόνο κ.λπ.
 Τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση; Να
 καταργήσει αμέσως την παράλογη απαίτηση να τηρούν αποθέματα ασφαλείας οι εταιρείες εμπορίας και έτσι ν' ανοίξει ο ανταγωνισμός από εισαγωγές. Να καταλάβουν οι προνομιούχοι ότι δεν έχουν το μονοπώλιο, ότι μπορούν να χάσουν τη δουλειά τους.
Το σημερινό σύστημα αποθεμάτων ασφαλείας προστατεύει τα ελληνικά διυλιστήρια (ΕΛΠΕ, Μοτορόϊλ) από τον ανταγωνισμό εμποδίζοντας τις εισαγωγές έτοιμων προϊόντων.
Το αποτέλεσμα υψηλότερες τιμές πετρελαιοειδών.
Αποτέλεσμα επίσης η δυνατότητα παροχής παράλογων απολαβών στους εργαζόμενους, σημαντικά πιο πάνω από τις αντίστοιχες  στην Ευρώπη.
 Στα ΕΛΠΕ, όπως και σε όλες τις εταιρείες του Δημοσίου, οι εργαζόμενοι απεργούν εκ του ασφαλούς.
Γνωρίζουν ότι το μονοπώλιο εξασφαλίζει σε αυτούς τη δυνατότητα διεκδίκησης και των πλέον παράλογων αιτημάτων.
Γι αυτό είναι σημαντικό να φύγουν όλα τα εμπόδια στον ανταγωνισμό.
 Στα διυλιστήρια, στη ΔΕΗ, στα λεωφορεία.
 Το σημαντικό στη ΔΕΗ δεν είναι η ιδιωτικοποίηση αλλά η θεσμική αλλαγή που θα διευκολύνει την είσοδο ανταγωνιστών.
Η πρώτη αλλαγή είναι να μην έχει οποιαδήποτε ανάμειξη η ΔΕΗ στη διαχείριση του δικτύου μεταφοράς. Το αντίθετο δηλαδή από ό,τι επιδιώκει η κα Μπιρμπίλη.
 Στα λεωφορεία, το σημαντικό δεν είναι η ιδιωτικοποίηση αλλά η δυνατότητα παροχής ανταγωνιστικών δρομολογίων από ιδιώτες. Γιατί να μην επιτρέπεται σε ένα ιδιώτη να δρομολογήσει λεωφορεία που να καλύπτουν π.χ. τη γραμμή Κηφισιά σταθμός του μετρό στα Σεπόλια; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου