Τρίτη 23 Ιουνίου 2026


Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Παραδοσιακά η Αριστερά ήταν έξω από κάθε τι που συμβαίνει στην αγορά και στη ζώσα κοινωνία. Η παρεμβατικότητά της περιοριζόταν πάντα σε ήσσονος σημασίας ζητήματα, από εκείνα που καθορίζουν τις ζωές των ανθρώπων και σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής τους.

Κι ήταν «ευτύχημα» -μέσα σε όλα τα δεινά που προκλήθηκαν- που ο Τσίπρας την έφερε στην εξουσία και την έκανε κυβερνώσα! Έτσι είδε όλη η κοινωνία τους μύθους που είχε δημιουργήσει η Αριστερά να καταρρέουν. Ξέφτισε ακόμη και το ηθικό πλεονέκτημα, όπως έδειξαν περιπτώσεις ως της Novartis, των τηλεοπτικών αδειών με εγγύηση βοσκοτόπια, τα μύρια όσα ψέματα που εκτοξεύθηκαν προς κάθε κατεύθυνση, η κωλοτούμπα του δημοψηφίσματος και τα συνεχή χάσματα λόγων και έργων.

Κι έρχεται πάλι σήμερα ο Τσίπρας και τα υποτιθέμενα νέα στελέχη του κι αρχίζουν να μοιράζουν χρήματα κι υποσχέσεις. Σαν να μην κυβέρνησαν ποτέ. Σαν να μην κρίθηκαν ποτέ. Προσφάτως, μοίραζαν δωρεάν μετακινήσεις και ξεκίνησαν να λένε ανείπωτες πολιτικές ανοησίες για τα Οικονομικά. Με αυτοπεποίθηση και τουπέ, που μόνο η άγνοια μπορεί να προσφέρει. Κάποιος βγήκε κι είπε ότι θα φορολογήσουν τα 1500 ΑΦΜ που βγάζουν περισσότερα από 900 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο, για να μαζευτούν 4 δις ευρώ! Τελικά, μια απλή διαίρεση κατέδειξε την ανοησία, αφού αν κάποιος διαιρέσει τα 4 δις που θα μαζέψουν με τους 1500 πλούσιους που δηλώνουν ετησίως άνω των 900 χιλιάδων

Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Άκουσαν τον Δούκα και τους παίρνει στον λαιμό του…


 

Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Στη Χαριλάου Τρικούπη 50, όλο και περισσότεροι εκ των ενοίκων μιλάνε ανοιχτά πια και χαρακτηρίζουν τον Δούκα φραξιονιστή των ελασιτών στο ΠαΣοΚ!

Δεν ήξεραν, δεν ρώταγαν; Δεν κατάλαβαν τι συνέβη στις δημοτικές εκλογές στην Αθήνα και ποιοι έσπευσαν να λάβουν θέση στα ενδότερα του Δήμου; Δεν κατάλαβαν τίποτα, ακόμη κι όταν ο δήμαρχος έσυρε ένα ολόκληρο κόμμα στην αγκαλιά της τοξικότητας και του λαϊκισμού της Αριστεράς;

Τώρα, ο εκνευρισμός στη Χαριλάου Τρικούπη κτυπάει κόκκινο. Μάταια διάφοροι θεσμικοί (Τσουκαλάς – Βαρδκαστάνης κλπ) επιχειρούν να ρίξουν τους τόνους των αντιπαραθέσεων που προκαλεί ο Δούκας -τον ακολούθησε κι η Διαμαντοπούλου- αλλά το ειδικό πολιτικό τους βάρος είναι ελάχιστο και δεν καταφέρνουν πολλά.

Το έχουμε «πει» επανειλημμένως: Ο Ανδρουλάκης και το ΠαΣοΚ έχασαν πολύτιμο χρόνο για να εδραιωθούν ως σοβαρή, υπεύθυνη κι εποικοδομητική αντιπολίτευση. Αντ’ αυτού «έπαιξαν» μπάλα επιπέδου αντισυστημικού κόμματος. Εκεί, χάθηκε το παιγνίδι, από τις λανθασμένες στρατηγικές και τη μετριότητα των στελεχών που επέλεξε ο Ανδρουλάκης ως ηγετική ομάδα. Πλήρωσαν και πληρώνουν το τίμημα της πολιτικής τύφλωσης. Αντί να διεκδικήσουν τον χώρο του Κέντρου, επέλεξαν να κυνηγήσουν τις σκιές της Αριστεράς. Έφτασαν στο σημείο να μιλάνε στη Βουλή για… ξυλόλια και …χαμένα βαγόνια, να μη ψηφίζουν ακόμη και

Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

Η αμήχανη σιωπή του Ανδρουλάκη & ο θόρυβος του Δούκα


 

Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Εδώ και λίγες ημέρες, στη Χαριλάου Τρικούπη μια έρπουσα φήμη αναφέρει ότι ο Ανδρουλάκης θα παραιτηθεί και θα ανοίξει τις διαδικασίες εκλογής του!

Μια ο Δούκας που κάνει συνεχώς το ΠαΣοΚ «Βιετνάμ», μια οι δημοσκοπήσεις που κατατάσσουν τον «πράσινο ήλιο» τριτοτέταρτο, δημιουργούν εκρηκτική ατμόσφαιρα. Με ένταση, δυσθυμία, σκεπτικισμό και συνοφρυωμένα πρόσωπα.

Πού θα πάει αυτό; Πού θα φτάσει αυτό, ειδικά όταν αρχίσει κι αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις;

Από την άλλη μεριά, στελέχη που μέχρι προσφάτως βρίσκονταν στο στενό επιτελείο του Δούκα, μεταπήδησαν στους Ελασίτες (Βοσκόπουλος) και μάλιστα τους δόθηκε το ελεύθερο από την Αμαλίας να βγαίνουν στα κανάλια και να εκπροσωπούν τον Τσίπρα! Ο δε δήμαρχος, με τις κινήσεις του, που συνεχώς φαίνεται να «προβοκάρει» το ΠαΣοΚ, έχει εξοργίσει τους πάντες. Κι οι εισηγήσεις προς τον Ανδρουλάκη για διαγραφή του, όλο και πληθαίνουν.

Τι θα συμβεί τελικά; Ουδείς γνωρίζει. Νομίζω ούτε καν ο Ανδρουλάκης.

Να γυρίσουμε όμως στον Δούκα. Ο άνθρωπος αυτός που από τα καμώματα της τύχης

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

Ο ανορθολογισμός επανέρχεται κι αντεπιτίθεται


 Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Κάθε λίγο και λιγάκι η Ελλάδα καταδεικνύει την πολιτική σχέση της με τον λαϊκισμό. Λες κι είναι χόμπι των νεοελλήνων, σε συνδυασμό με την ελλιπή πολιτική κρίση και γνώση, να ερωτεύονται τις αυταπάτες και τις ανοησίες του ανορθολογισμού.

Ας μη ξεχνάμε ότι κάναμε επανάσταση για να απελευθερωθούμε κι ύστερα οι δημαγωγοί έπνιξαν τη χώρα στο αίμα του εμφυλίου. Και μας απελευθέρωσαν οι ξένοι για τα δικά τους συμφέροντα.

Ας μη ξεχνάμε, ότι σηκωθήκαμε να πάμε να πάρουμε την Πόλη και τελικά οι Τούρκοι έφτασαν σχεδόν έξω από την Αθήνα… στον …ατυχή ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897.

Ας μη ξεχνάμε, ότι καταψηφίσαμε τον Ελευθέριο Βενιζέλο, πάθαμε τη μεγάλη καταστροφή και μυαλό δεν βάλαμε.

Ας μη ξεχνάμε, ότι τρέφουμε (ακόμη) συμπάθεια προς τις ομάδες που προκάλεσαν τον εμφύλιο πόλεμο και θέλησαν δια της βίας να εντάξουν τη χώρα

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026

Στην οδό Αρδηττού


 

Γράφει ο Νίκος Βατόπουλος

1' 48" χρόνος ανάγνωσης

Δεν υπάρχει πιο κραυγαλέα περίπτωση κακομεταχείρισης της πόλης από την προ δεκαετιών δημιουργία του άξονα της οδού Αρδηττού, εκεί όπου ήταν η κοίτη του Ιλισού. Σε αυτό το μπελβεντέρε της Αθήνας με τα πιο εντυπωσιακά «κάδρα» προς την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό, εκεί όπου ο Φρεντερίκ Μπουασονά είχε τραβήξει μια παραμυθένια λήψη το 1910, συνωστίζονται επί δεκαετίες οχήματα και άνθρωποι σε ανύπαρκτα πεζοδρόμια.

Σε αυτά τα χώματα της Αθήνας, ταυτισμένα από την Ιστορία με τοπία απαράμιλλης ομορφιάς, συλλογίζεται κανείς πόση λίγη σκέψη επενδύθηκε στην προοπτική της πόλης στον χρόνο. Όχι ότι δεν υπήρχαν και τότε φωνές που αντιτάχθηκαν. Όμως ο 20ός αιώνας προέκρινε το αυτοκίνητο ως απόλυτη προτεραιότητα και αυτό δεν ήταν φυσικά ελληνική ιδιαιτερότητα. Ήταν διεθνής τάση και γενικευμένη αντίληψη, τουλάχιστον ως και τη δεκαετία του 1970.

Σήμερα, δεν είναι δυνατόν να καταργήσουμε την Αρδηττού. Μπορούμε όμως να τη βελτιώσουμε. Υπάρχει ανάγκη ανασύστασης ενός στοιχειωδώς πολιτισμένου

Όταν η κοινωνία αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα


 

Γράφει ο Ζαχαρίας Ζούπης

 Συχνά η πολιτική ζωή της χώρας, η δραστηριότητα κομμάτων, όσα ακούγονται και γίνονται δείχνουν καμία περισυλλογή, κανένα σκεπτικό, καμία αίσθηση της πραγματικότητας. Κάποιοι εμφανίζονται ως οι κάτοχοι της αλήθειας, μη αναλογιζόμενοι ότι υπάρχει ένα τεράστιο κοινωνικό ακροατήριο που μπορεί να μην φωνάζει, να μην εκφράζεται δημόσια, αλλά ρυθμίζει εν τέλει τις εξελίξεις. Δεν υπολογίζουν δε, ότι ακόμα και αν τμήμα της κοινωνίας έχει διαμορφώσει μια άποψη, είναι έτοιμο να την αναθεωρήσει σε συνθήκες που κατασταλάζει ο κουρνιαχτός και αναδεικνύεται μια άλλη αλήθεια από αυτήν για την οποία είχαν πειστεί.

Χθες είδαμε ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Θα περίμενε κάποιος πέρυσι στο διάστημα των μεγάλων συλλαλητηρίων για την επέτειο των Τεμπών να στραφούν μαζικά γονείς ή και άλλοι πολίτες κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου; Δεν νομίζω. Είναι η εποχή που έχουμε κατακλυστεί από τις θεωρίες για το ξυλόλιο και τα εξαφανισμένα βαγόνια και από το πρωί έως το βράδυ όλα μα όλα τα κόμματα επαναλαμβάνουν τρεις λέξεις: μπάζωμα, συγκάλυψη, έγκλημα.

Τα αναπαραγάγουν άνθρωποι και κόμματα, τρολς και bots. Ζούμε σε συνθήκες παραζάλης. Δήθεν πραγματογνώμονες μας περιγράφουν που ακριβώς ήταν τα μπετόνια

Ο Χειλάκης, ο Τσίπρας…Τζοκόντα & η βιομηχανία της αυταπάτης



 Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

 Είναι σχεδόν θέσφατο πια. Όταν κάποιος ακούει Αριστερό ή Αριστερίζοντα καλλιτέχνη να μιλά -γενικά, όχι μόνο για πολιτική- δεν μπορεί παρά να θυμάται τον Σαββόπουλο. Τότε που μιλούσε για «φτηνιάρικο προοδευτισμό και πολύ φανατισμό». Τότε που έλεγε για το ιδεολογικό κατεστημένο της Αριστεράς και την «καθολική της αποτυχία». Τότε που υποστήριζε με παρρησία ότι …«το όραμα της Αριστεράς έχει εξαντληθεί»!

Σκέφτηκα τον Νιόνιο, όταν άκουσα τον νέο αστέρα του Τσίπρα, τον Αιμίλιο Χειλάκη, να επιχειρεί να δημιουργήσει προσωπικές παρακαταθήκες πολιτικής ανέλκυσης. Είπε ο ηθοποιός αναφερόμενος στον Τσίπρα: «Ο Τσίπρας ξέρει τι είναι Κυβερνώσα Αριστερά». Μια διατύπωση που ακούγεται βαρυσήμαντη, μέχρι να συγκριθεί με την εμπειρία της ίδιας της διακυβέρνησης που επικαλείται.

Τη διαβάζεις και θέλεις να δώσεις μια στο λάπτοπ να πάει πέντε μέτρα πιο εκεί. Τι λες ωρέ Αιμίλιε, που θάλεγε με την παιχνιδιάρικη διάθεσή  του κι ο Σαββόπουλος;

Αλήθεια, πώς στο καλό ο Χειλάκης κι οι Χειλάκηδες εκστομίζουν τέτοια πράγματα; Πώς ξεχνούν όλα όσα έπραξε ο Τσίπρας κι η κυβερνώσα Αριστερά του; Πώς αγνοούν τι προκάλεσε στη χώρα; Ή προπαγανδίζουν φτηνά, ούτως ώστε η μνήμη να

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026

Ο Σαμαράς και το σύνδρομο του σωτήρα


 Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Συζητούσα με φίλο, από εκείνους που θεωρούν τη ΝΔ δεύτερο σπίτι τους. «Σκέφτομαι να δεχθώ την πρόταση Σαμαρά και να συμπορευτώ μαζί του», μου είπε… Δεν προχώρησα περισσότερο τη συζήτηση, αφού ήταν ηλίου φαεινότερο ότι έχει λάβει τις αποφάσεις του. Του ευχήθηκα μόνο καλή τύχη, αφού είναι βέβαιο ότι με την ενέργειά του αυτή θα διακυβεύσει μια συνεπή πορεία δεκαετιών στην πολιτική και στη ΝΔ.

Εν συνεχεία πήρα τηλέφωνο βουλευτή της επαρχίας, ο οποίος ακόμη κι αν η ΝΔ εκλεγεί αυτοδύναμη, έχει ελάχιστες πιθανότητες να επανεκλεγεί. «Ο Σαμαράς είναι μονόδρομος», μου είπε. Κι όταν του τόνισα ότι δεν είναι πολύ δεοντολογικό να το λέει αυτό, βουλευτής ων της ΝΔ, το γύρισε στο πρωτάθλημα που κατέκτησε ο Ολυμπιακός στο μπάσκετ…

Είναι αυτοί οι άνθρωποι ο κανόνας στο κυοφορούμενο εγχείρημα Σαμαρά; Δεν το νομίζω, αλλά κι ουδείς γνωρίζει. Ίσως είναι, ίσως δεν είναι. Το βέβαιο είναι ότι η ρήση

Τρίτη 16 Ιουνίου 2026

Η πανωλεθρία της νέας ανοησίας


 

Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου. Δεν φτάνει που ξεκίνησε ένας πλουσιοπάροχος διαγκωνισμός ανάμεσα στους «πασόκους» και τους «ελασίτες» για το ποιος θα δώσει πιο…τζάμπα συγκοινωνίες, σε έναν διαγωνισμό υποσχεσιολογίας χωρίς φρένα, δεν φτάνει που βγαίνει όποιος θέλει κι αρχίζει ρεσιτάλ αρλουμπλογίας περί παντός επιστητού, έχουμε και τα νέα αστέρια του Τσίπρα, που απογειώνουν την ανοησία.

Βγήκε λοιπόν ο εκ Θεσσαλονίκης πρώην πασόκος και νυν ελασίτης Αντώνης Σαουλίδης κι εξήγγειλε μέσω της τηλεόρασης του Skai, ότι ο Τσίπρας θα φορολογήσει 1500 ΑΦΜ που δηλώνουν άνω των 900 χιλιάδων τον χρόνο! Με την άνεση ανθρώπου που δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να κάνει την πράξη, θα μαζέψει 4 δις και θα τα μοιράσει στον κοσμάκη! Πάρε κόσμε! Τζάμπα μετακινήσεις με λεωφορεία, μετρό, μπορεί και μ’ αεροπλάνα και βαπόρια που έλεγε κι η Σωτηρία. Και θα περισσέψουν κιόλας για να πηγαίνουμε τζάμπα γήπεδο, κομμωτήριο, νύχια κι ίσως και διακοπές στη Μύκονο, όλα πληρωμένα! Και ξαπλώστρες… Ένα πολιτικό τηλεμάρκετινγκ θαυμάτων. Χώρια τα τζάμπα κινητά, ΔΕΗ, διόδια και νερό!

Το βρήκε ο Σαουλίδης, ο Τσίπρας, το βρήκαν οι Ελασίτες. Φορολογία στους πλούσιους

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026

Από τον αρχαιοκάπηλο/οικοπεδοφάγο Μακρυγιάννη στον ΟΠΕΚΕΠΕ και στις πολεοδομίες…


 

Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, Γιώργος Ανδρέα Παπανδρέου, είχε δηλώσει με περισσή αφέλεια (;;): «κυβερνώ μια διεφθαρμένη χώρα» (ή «διοικώ μια χώρα διαφθαρμένων»), για να περιγράψει την κατάσταση στη δημόσια διοίκηση! Η συγκεκριμένη δήλωση ξεσήκωσε σάλο κι είχε γίνει τον Δεκέμβριο του 2009, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής των Βρυξελλών. Διαψεύστηκε από το γραφείο του αλλά επιβεβαιώθηκε επανειλημμένως από τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.

Είχε άδικο ο Παπανδρέου; Ποιος δεν ήξερε, ποιος δεν ξέρει (τα ζούμε και πάλι άλλωστε) ότι η διαφθορά ζει και βασιλεύει σε καίριες δομές του κρατικού μηχανισμού; Δεν τη ζούμε στα νοσοκομεία με τα φακελάκια; Δεν τη ζούμε στις πολεοδομίες; Δεν τη ζούμε στις εφορίες κι όπου υπάρχει δια ζώσης επαφή εξυπηρετούμενου πολίτη και υπαλλήλου; Δεν τις ζούμε με επίορκους αστυνομικούς που ξεσκεπάζονται από τις εσωτερικές υποθέσεις; Δεν τη ζούμε με τις κλοπές του ΦΠΑ, τις ρευματοκλοπές, τη φοροδιαφυγή; Δεν τη ζούμε εδώ και δεκαετίες στον ΟΠΕΚΕΠΕ; Μέχρι και στις