Το εβδομαδιαίο πολυπεριοδικό του grpost
με τα Πολιτικά – Παραπολιτικά σχόλια
τις Τυπολογίες,
το Αθλητικό Καλντερίμι,
τις Σταγόνες ιστορίας,
& τις Μουσικές ιστορίες
δια χειρός
Νίκου Γ. Σακελλαρόπουλου
@ Το κατά Παπαγγελόπουλο μεγαλύτερο σκάνδαλο της ιστορίας, έγινε κατά Τσίπρα μια …έκκληση για ανάληψη της
πολιτικής ευθύνης του…
@ Όπως το σκίσιμο του μνημονίου που έγινε
ένα νέο, τρίτο…
@ Όπως η διαγραφή χρέους που
έγινε παράκληση
για μια μικρή ελάφρυνση…
@ Η γιαγιά μου, η Θεοδώρα, έλεγε ότι τις
περισσότερες φορές δεν είναι οι γυναίκες πουτάνες…
@ Τα πράγματα πια είναι ξεκάθαρα:
Ή με τον Πολάκη ή με τον Πικραμένο!
@ Να μη ξεχνιόμαστε:
Τις καλημέρες μας στον κύρ Φώτη – Φανούρη.
Που άδει «άλλη μια μέρα δίχως σκοπό»…
@ Πάνε κι οι Απόκριες, πάει κι η Καθαρά Δευτέρα κι ο Πέτρος Γαϊτάνος τρίβει τα χέρια του…
@ Καλώς ήρθατε και σήμερα στη μεγάλη
κυριακάτικη συντροφιά και στο «Καλντερίμι» μας…
1η ενότητα
Πολιτικά –
Παραπολιτικά σχόλια
@ Το μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως ελληνικού κράτους, κατά Παπαγγελόπουλο και Θάνου, κατέληξε με τον Τσίπρα να
ζητά …ομολογία πολιτικής ευθύνης από εκείνους που επιχείρησε να εξοντώσει!
@ Κι αποδείχθηκε τελικά ότι το μόνο που ήθελε ο Τσίπρας κι η παρέα του, ήταν δέκα κάλπες για εντυπώσεις, χωρίς
συγκεκριμένο κατηγορητήριο για κανέναν από τους πολιτικούς αντιπάλους του…
@ Το παρήγορο της σταλινικής προσέγγισης είναι ότι στο τέλος δεν είχαμε εκτελέσεις και κρεμάλες…
@ Τι έμεινε μετά από τόσες ώρες συζήτησης στη
Βουλή;
Το διαβολόστελμα της προεδρεύουσας κυρά Τασίας στον
Αθανασίου κι η εικόνα του νεάντερνταλ της Κρήτης να ειρωνεύεται την ώρα που ο
Πικραμένος υπερασπιζόταν την αξιοπρέπεια και την εντιμότητα όλης του της ζωής…
Κι οι ατάκες του Βενιζέλου: Πάρτε κι αυτό, πάρτε κι αυτό,
πάρτε κι αυτό…
@ Για να ξέρετε:
Προσεχώς θα έχουμε:
-
Άνοιγμα δανείων
Νέας Δημοκρατίας και ΠαΣοΚ
-
Τράπεζες, με
πιθανές προφυλακίσεις στελεχών τους.
-
ΚΕΕΛΠΝΟ
Άρτος και θεάματα στο πόπολο…
@ Ερώτηση:
Από τη στιγμή που μεγάλη μερίδα του πολιτικού συστήματος
αλλά κι Ένωση Δικαστών κι Εισαγγελέων αμφισβητούν εντόνως το τεκμήριο της
αντικειμενικότητας και της δικαστικής ανεξαρτησίας στην εισαγγελέα Ελένη
Τουλουπάκη, πώς μπορεί να συνεχίζει απτόητη το έργο της;
@ Ειδικά όταν μένουν ανοιχτά τεράστια
δικονομικά και πολιτικά ζητήματα;
@ Ερώτηση:
Πώς δόθηκε το καθεστώς «προστατευόμενου μάρτυρα» στα τρία
πρόσωπα;
Που δεν είχαν να συνεισφέρουν το παραμικρό στοιχείο,
πέραν του «έμαθα», άκουσα», υποθέτω»;
Που δεν έδωσαν ούτε ένα στοιχείο για λογαριασμούς, email ή άλλες επικοινωνίες;
@ Ερώτηση:
Αληθεύει ότι οι μάρτυρες κατέθεσαν ΚΑΙ ονομαστικά ΚΑΙ ως
προστατευόμενοι;
Μπορεί αυτό να έχει νομική ισχύ;
@ Ερώτηση:
Γιατί η εισαγγελέας δεν έστειλε αμελλητί στη Βουλή στις 6
Νοεμβρίου 2017 την υπόθεση, όταν η «Αικατερίνη Κελέση» ανέφερε το πρώτο όνομα
πολιτικού;
@ Ερώτηση:
Αφού καταθέτουν ακόμη και σήμερα οι κουκουλοφόροι κι αφού
διαρρέεται ότι ήδη προσκομίζουν νέα στοιχεία, γιατί δεν τα κατέθεσαν και δεν υα
προσκόμισαν αυτά τόσους μήνες;
@ Για να ξέρετε:
Η εισαγγελέας επελέγη για τη συγκεκριμένη θέση στις 10
Απριλίου 2017.
Όταν αναγκάστηκε σε παραίτηση η Ελένη Ράικου.
Η επιλογή της προκάλεσε μεγάλα ερωτηματικά στη
Δικαιοσύνη.
Αφενός επειδή ήταν η νεότερη αντεισαγγελέας Εφετών που
είχε προαχθεί κι αφετέρου επειδή οι εκθέσεις επιθεώρησής της δεν ήταν οι
καλύτερες.
@ Προσέξτε:
Συμφώνως με την προβλεπόμενη διαδικασία θα έπρεπε ο
εισηγητής αρεοπαγίτης (Χαράλαμπος Μαχαίρας) να υποβάλλει στο δικαστικό
συμβούλιο την πρότασή του για τον αντικαταστάτη της Ράικου.
Μεταξύ των τεσσάρων υποψηφίων που υπήρχαν.
@ Συμφώνως με απόλυτα έγκυρες πηγές από το Δικαστικό Σώμα, παρενέβη τότε η Βασιλική Θάνου –δεν είχε ακόμη
συνταξιοδοτηθεί- και πρότεινε –ζήτησε ΜΟΝΟ την Ελένη Τουλουπάκη.
Όπερ κι εγένετο.
Ο μόνος που αντέδρασε και μειοψήφησε ήταν ο αρχαιότερος
εισαγγελέας Αθανάσιος Κατσιρόδης.
Άνθρωπος που συγκεντρώνει τεράστια εκτίμηση από τους
συναδέλφους του και τους νομικούς.
@ Προσέξτε:
Μια από τις υποψήφιες για τη συγκεκριμένη θέση, ήταν η
αντεισαγγελέας Ευγενία Κυβέλου.
Παλαιότερη από την Τουλουπάκη, με καλύτερες σπουδές και
μεγαλύτερη εμπειρία σε δικογραφίες οικονομικού ενδιαφέροντος.
Κατέθεσε προσφυγή, που απερρίφθη.
Μόλις κατέθεσε την προσφυγή της, γνωστές φιλοκυβερνητικές
εφημερίδες έγραψαν ότι… αποτελεί μέρος του παλιού συστήματος κι ότι την έχει
βαφτίσει ο Μητσοτάκης…
@ Προσέξτε:
Ο Παπαγγελόπουλος, ενδιαφέρθηκε κι εκείνος για την
ανέλιξη της Τουλουπάκη.
Η ίδια μάλιστα, τον αποκαλεί ακόμη «προϊστάμενο», παρά το
ότι έχει φύγει χρόνια από το Δικαστικό Σώμα,
@ Προσέξτε παζλ:
Ο Παπαγγελόπουλος είχε ταχθεί εξ αρχής υπέρ της Βασιλικής
Θάνου για την προεδρία του Αρείου Πάγου.
Παπαγγελόπουλος, Θάνου, Προκόπης Παυλόπουλος αποτελούν
συμπαγή τριάδα από τα φοιτητικά τους χρόνια.
@ Προσέξτε:
Τον Παπαγγελόπουλο είχε πάει στον Κώστα Καραμανλή ο
Προκόπης Παυλόπουλος!
Εκείνος τον πρότεινε και τον επέλεξε για διοικητή της
ΕΥΠ!
@ Προσέξτε:
Ο Παπαγγελόπουλος, μιλούσε για «ιδανικό πρόεδρο
Παυλόπουλο», όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ασχολιόταν με άλλα πρόσωπα στην κούρσα για την
εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας.
@ Αμέσως μετά, έγινε πρόεδρος ο Παυλόπουλος, υπουργός ο Παπαγγελόπουλος και πρόεδρος του Αρείου Πάγου η Θάνου.
@ Ο Παπαγγελόπουλος κατηγορείται σήμερα ότι
χειραγωγεί μέσω της Ελένης Τουλουπάκη την υπόθεση Novartis.
Από την οποία έχει εξαιρεθεί η περίοδος στην οποία
εκτοξεύθηκε η φαρμακευτική δαπάνη.
Στην οποία υπερυπουργός ήταν ο Προκόπης Παυλόπουλος.
@ Προσέξτε και κάτι ακόμη:
Πέντε μέλη της Ένωσης Δικαστών κι Εισαγγελέων, με
ανακοίνωσή τους στήριξαν την Ελένη Τουλουπάκη.
Είναι ο εφέτης Χαράλαμπος Μαυρίδης, ο εισαγγελέας Εφετών
Ευάγγελος Κασσαλίας, ο Εφέτης Δημήτρης Τράγκας, ο Πρωτοδίκης Χρήστος Παπαδήμας
κι η Ειρνηνοδίκης Σταματία Γκαρά – Δημουλέα.
Προφανώς συμπτωματικά, όλοι (πλην του Δ. Τράγκα) ήταν
υποψήφιοι με τον Χρήστο Τζενερίκο, όταν εκείνος ανέλαβε επικεφαλής της ομάδας
της μετά την συνταξιοδότησή της Βασιλικής Θάνου.
@ Αμέσως μετά, όμως, το προεδρείο της Ένωσης
Δικαστών και Εισαγγελέων εξέδωσε άλλη ανακοίνωση με την οποία έλαβε αποστάσεις,
ισχυριζόμενο ότι «η πολιτική αντιπαράθεση δεν μπορεί και δεν πρέπει να
μετατρέπει την Δικαιοσύνη σε μέρος του πολιτικού συστήματος».
@ Κι όχι μόνο αυτό.
Άφησαν αιχμές εναντίον της Τουλουπάκη.
«Οι δικαστές και
εισαγγελείς της χώρας οφείλουν να ενεργούν σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους
νόμους του κράτους περιφρουρώντας με τις αποφάσεις τους και τις ενέργειές τους
το κύρος και την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης».
@ Προσέξτε:
Αμέσως μετά την ανακοίνωση της Ένωσης Δικαστών και
Εισαγγελέων, «εξερράγη» το πολιτικό πρόσωπο, πλέον, Βασιλική Θάνου.
«Οι επιθέσεις εις βάρος των
εισαγγελέων είναι παντελώς αδικαιολόγητες, ενήργησαν σύμφωνα με τον νόμο και το
Σύνταγμα. Για ποιον λόγο το προεδρείο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων δεν
έβγαλε μια ανακοίνωση υποστηρικτική;» δήλωσε.
@ Τουτέστιν, εμφύλιος ΚΑΙ στη Δικαιοσύνη.
Που ξεκίνησε από πρόσωπα που σχετίζονται με την Βασιλική
Θάνου και την ίδια.
@ Για να ξέρετε:
Αυτή τη στιγμή που «μιλάμε» έχουν στοχοποιηθεί
συγκεκριμένοι δικαστές με… καταγγελίες αγνώστου προέλευσης…
@ Για να ξέρετε:
«Κυβερνητικοί» κύκλοι εντός –εκτός κι επί τα αυτά στη
Δικαιοσύνη, ισχυρίζονται ότι δεν θ’ αργήσει η στιγμή που θα προφυλακιστεί πρώην
πανίσχυρος τραπεζίτης.
Και θα τον ακολουθήσει πρώην υπουργός.
@ Για να ξέρετε:
Ετοιμάζονται ν’ ανοίξουν και ιστορίες από την περίοδο
προετοιμασίας των Ολυμπιακών αγώνων του 2004.
@ Για να ξέρετε:
Την υπόθεση της πώλησης όπλων στη Σαουδική Αραβία, τη
χειρίζεται η Ελένη Τουλουπάκη.
Μου λένε, μάλιστα, ότι με μεγάλη καθυστέρηση εκλήθη για
κατάθεση ο μεσάζοντας Παπαδόπουλος.
Η οποία, προφανώς θα φτάσει οσονούπω στη Βουλή.
@ Ερώτηση:
Υπάρχει περίπτωση άραγε να γίνει υπουργός Δικαιοσύνης ο
Τζανακόπουλος;
@ Το πουλάκι κελαηδάει ασμένως…
@ Λέει, μεταξύ άλλων ότι στην κυβέρνηση έχει ξεσπάσει εμφύλιος με αφορμή τους χειρισμούς για την υπόθεση της Novartis.
Έντονη δυσαρέσκεια εκφράζουν –πάντα εντός των πυλών- οι
Φίλης, Τσακαλώτος, Δραγασάκης, Χουλιαράκης, Βούτσης, Σκουρλέτης, Ξυδάκης και
Παρασκευόπουλος.
Ισχυρίζονται ότι η υπόθεση δεν είναι «δεμένη», δεν
περιέχει χειροπιαστά στοιχεία και κινδυνεύει να περάσει στην κοινή γνώμη ως
σενάριο σκευωρίας.
Ο δε Βούτσης, ανεξαρτήτως της χυδαίας συμπεριφοράς του στη
διαδικασία της Βουλής απέναντι στους ομιλητές, επιχειρεί συστηματικά να
κατεβάζει τους τόνους.
Λέγοντας ότι τα πολιτικά πρόσωπα ΔΕΝ είναι κατηγορούμενοι
αλλά εμπλεκόμενοι.
@ Για να ξέρετε:
Ο πατερούλης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ο Βούτσης, δέχθηκε
πολλά παράπονα κι ανησυχίες από πολλούς που βλέπουν ξεκάθαρα ότι κάτι δεν πάει
καλά με την υπόθεση που εκλήθησαν να στηρίξουν…
@ Από την άλλη πλευρά, οι Παππάς,
Τζανακόπουλος, Κοντονής, Παπαγγελόπουλος, Πολάκης, ισχυρίζονται ότι η υπόθεση
είναι δεμένη από το FBI!!
Δεν λένε, όμως, ότι τα ονόματα των πολιτικών δεν
αναφέρονται ΠΟΥΘΕΝΑ σε καμιά έκθεση του FBI κι ενεπλάκησαν από ερώτηση της ελληνικής πλευράς προς αυτό, αν
…μπορούν να ερευνηθούν…
@ Για να ξέρετε:
Μόλις έγινε γνωστό ότι κατηγορείται ο Παναγιώτης Πικραμένος,
έγινε συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Μαθαίνω ότι «κλείδωσε» η συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο
Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας.
@ Πάμε παρακάτω:
Πόση κουταμάρα μπορούν να κουβαλάνε κάποια ανδρείκελα του
ΓΑΠ;
Εδώ ο κόσμος χανόταν στη Βουλή κι ένας πανηλίθιος
αναρωτιόταν και ψιθύριζε για ποιον λόγο κάθονταν μαζί η Φώφη κι ο Βενιζέλος!!!
@ Κι αυτό, την ώρα που γίνεται πια σαφές
ότι οΤσίπρας επιχειρεί να στήσει παγίδα ΚΑΙ στην Φώφη Γεννηματά…
@ Πάμε τώρα σ’ ένα θέμα που ασφαλώς προκαλεί οργή.
Εσχάτως έχει βγει σε κάποια social media αλλά μέχρι εκεί.
Ακούστε λοιπόν τι κάνει η αναπληρώτρια υπουργό Εργασίας
& Κοινωνικής Ασφάλισης Ράνια Αντωνοπούλου.
@ Η κυρία υπουργός κι ο σύζυγός της, επίσης υπουργός, με καταθέσεις που ο μέσος Έλληνας δεν μπορεί καν να
ονειρευτεί, ΚΑΤΑΔΕΧΕΤΑΙ και λαμβάνει το ποσό του ενοικίου του σπιτιού που μένει
στην Αθήνα!
Αθηναία ούσα.
Που δηλώνει ψευδώς… κάτοικος Νέας Υόρκης!!!
@ Πώς διαμένει στη Νέα Υόρκη και ταυτοχρόνως είναι υπουργός της κυβέρνησης στην Αθήνα;
@ Ντροπή!
Ντροπή κι όνειδος!
Μόνο αυτά ταιριάζουν –αν γνωρίζει τι σημαίνουν- στη Ράνια
Αντωνοπούλου.
Που τη θυμάμαι –μαζί με τον σύζυγό της- να μιλάνε περί
επιστροφής στη δραχμή…
Γιατί να μη μιλάνε;
Με τόση περιουσία θα μπορούσαν ν’ αγοράσουν την μισή
Ελλάδα…
@ Η περί ου ο λόγος υπουργός, συμφώνως με αποφάσεις του… υπουργείου της έχει λάβει:
- 12 χιλιάδες ευρώ, για το διάστημα από 1/9/2015 μέχρι τις 30/8/2015.
Με την
απόφαση που έχει αριθμό πρωτοκόλλου 43334/9144, 26-9-2016.
- Χίλια ευρώ, για το διάστημα από 1/9/2016 μέχρι 30/9/2016.
Με την
απόφαση που έχει αριθμό πρωτοκόλλου 47947/10240, 19-10-2016.
- 3 χιλιάδες ευρώ, για το διάστημα από 1/10/2016 μέχρι 31/12/2016.
Με την
απόφαση που έχει αριθμό πρωτοκόλλου 8679/ Δ9. 2782, 24-2-2017.
- 4 χιλιάδες ευρώ, για το διάστημα από 1/8/2017 μέχρι 30/11/2017.
Με την
απόφαση που έχει αριθμό πρωτοκόλλου 59448/Δ9. 18459, 13-12-2017
@ Δηλαδή, μια υπουργός που ούτως ή άλλως
διαμένει στην Αθήνα, εισπράττει το ενοίκιο του σπιτιού της από το υπουργείο
της!!!
Την ώρα που διαθέτει –μαζί με τον σύζυγό της- μετοχές κι
επενδυτικά προϊόντα αξίας 2,7 εκατομμυρίων ευρώ!!!
Τη στιγμή που ο σύζυγός της (2015) δήλωσε εισοδήματα 453
χιλιάδες δολάρια κι η ίδια διαθέτει μετοχές 340 χιλιάδες ευρώ!!!
Τη στιγμή που διαθέτει διαμέρισμα 110 τετραγωνικών μέτρων
στις ΗΠΑ και βίλα 300 τετραγωνικών στη Σύρο, με πισίνα και βοηθητικούς χώρους
180 τετραγωνικών, σε οικόπεδο πέντε στρεμμάτων!!!
@ Κι ενώ διαθέτει όλα αυτά βγάζει αποφάσεις
από το υπουργείο της –Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει- με τις οποίες ο ελληνικός
λαός της πληρώνει το ενοίκιο του σπιτιού που μένει!
Χωρίς αιδώ.
@ Την ώρα που οι πλειστηριασμοί αφήνουν χωρίς σπίτια χιλιάδες Έλληνες, την ώρα που είναι επιτακτική ανάγκη μείωσης
των δαπανών του κράτους.
Την ώρα που η κυβέρνησή της έχει περικόψει μισθούς και συντάξεις
ενώ η ανασφάλιστη εργασία ή η ημιαπασχόληση έχουν γίνει καθεστώς, η πάμπλουτη
υπουργός καταδέχεται να της πληρώνουν το ενοίκιο του σπιτιού της ακόμη κι οι
άνεργοι!
Την ώρα που η ίδια ανερυθρίαστα μιλά για το… ηθικό
πλεονέκτημα της Αριστεράς…
@ Είπαμε, η έννοια της ντροπής είναι άγνωστη για την κυρία.
Αν ήξερε τι σημαίνει, το ελάχιστο που είχε να κάνει ήταν
να παραιτηθεί εδώ και τώρα και να πληρώνει από την τσέπη της το ενοίκιό της από
εδώ και στο εξής.
@ Και μη τολμήσει η κυρία να ψελλίσει το παραμικρό
περί νόμιμου.
Γιατί θα της θυμίσουμε το ηθικό!
Και την ηθική ανωτερότητα που επικαλείται η ίδια και το
κόμμα της.
@ Πάμε σε άλλο θέμα που έχει να κάνει με τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της.
Μαθαίνω, ότι ο ΟΛΘ με το νέο του ιδιοκτησιακό καθεστώς
ΔΕΝ θα πληρώνει φόρους -ανταποδοτικά τέλη στους δήμους Θεσσαλονίκης και
Αμπελοκήπων - Μενεμένης!
Όπως δεν θα πληρώνει και ΕΝΦΙΑ!!!
@ Το ρύθμισε, προχθές, η κυβέρνηση με νομοσχέδιο του Κουρουμπλή!
Όπου έκανε τη σύμβαση …λεόντειο για την εταιρεία
διαχείρισης του λιμανιού στην οποία μετέχει κι ο Ιβάν Σαββίδης.
@ Τη φωτογραφία με τον πρόεδρο Πάκη επάνω σ’ ένα άρμα μάχης την είδατε;
Χαμός έχει γίνει στα social media.
@ Κι άντε να μου πει κάποιος ότι αυτή τη φωτό
με τον κουστουμαρισμένο μεσήλικα επάνω σ’ ένα τανκ, αποτελεί μέρος των
καθηκόντων του κι όχι ένα γελοίο ανέκδοτο…
@ Κι άντε να μου κάποιος άλλος ότι ο
πρόεδρος εμπνέει σοβαρότητα και σύνεση αντάξια του ρόλου του…
@ Φοβάμαι πως μέχρι να τελειώνει η
ιστορία, θα λέμε … Σαρτζετάκης και θα κλαίμε!
@ Θα κλείσουμε την ενότητα με τα Πολιτικά και Παραπολιτικά σχόλια με μια είδηση που θ’ αλλάξει τη φυσιογνωμία των
Βορείων προαστίων του Λεκανοπεδίου.
Η είδηση αφορά την μετεγκατάσταση του Mont Parnes στο Μαρούσι.
@ Το γεγονός είναι απολύτως διασταυρωμένο κι οσονούπω θα το δείτε να «παίζει» στην ειδησεογραφία.
Το Καζίνο θα εγκατασταθεί πίσω από το νοσοκομείο «Υγεία».
Με τη σύμφωνη γνώμη του δημάρχου Αμαρουσίου Γιώργου
Πατούλη.
@ Αρχικά είχαν διαρρεύσει πληροφορίες ότι το καζίνο θα μετακομίσει σε περιοχή κοντά στα Σπάτα και στο
αεροδρόμιο.
Μα τελικά προτιμήθηκε να μετακομίσει κοντά σε οικιστικό
ιστό.
Εκεί, θα δημιουργηθεί ένα κέντρο ψυχαγωγίας, σε κτίριο
που θα κατασκευαστεί, όπως λέγεται, στα πρότυπα του Mall.
Μ συνολικό χρόνο αποπεράτωσης της επένδυσης, όπως λέγεται,
τα τρία (3) χρόνια.
2η
ενότητα
Τυπολογίες
@ Τρεις μήνες περιθώριο μαθαίνω ότι έδωσε ο
εκδότης Ηλίας Λιβάνης στο εγχείρημα της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας «Νέα
Σελίδα».
Από την οποία έφυγαν πριν λίγες ημέρες οι Παν –Παν και
Ηλίας Μαχαίρας που την «έτρεχαν».
@ Ακούγεται ότι νέος διευθυντής θ’ αναλάβει
ο Πάνος Κολιοπάνος.
Ήδη, πρόσωπα που έχουν στενή σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ και
προπαγανδίζουν συστηματικά τις κυβερνητικές πολιτικές μέσω της ΕΡΤ, ανέλαβαν
θέσεις ευθύνες στην εφημερίδα.
Η Κατερίνα Ακριβοπούλου ανέλαβε το πολιτικό ρεπορτάζ.
Ο συμπαρουσιαστής της στην εκπομπή της ΕΡΤ «Δεύτερη
ματιά», Σωτήρης Καψώχας, ανέλαβε το οικονομικό.
@ Η παρουσία των δυο συγκεκριμένων προσώπων σηματοδοτεί και την εμπιστοσύνη του Μεγάρου Μαξίμου προς την εφημερίδα.
@ Πάντως, επειδή τα «κέντρα» κι οι διαφορετικές επιδιώξεις ομαδαρχών εντός του ΣΥΡΙΖΑ είναι χαρακτηριστικές αναφορικά με
την επιβολή της μιας στην άλλη, απολύθηκε ο Σεραφείμ Κοτρώτσος.
Λίγες ώρες μετά την αντιπαράθεσή του και τη δημόσια
έκθεσή του από τον Πολάκη.
@ Απολύθηκαν και η Νικόλ Λειβαδάρη που είχε την αρχισυνταξία στο πολιτικό.
Απολύθηκε κι η Αγγελική Σπανού που έκανε πολιτικό και
διπλωματικό ρεπορτάζ.
Απολύθηκε κι η αρχισυντάκτρια ύλης Χαρά Βλάχου.
@ Ταυτοχρόνως έχουν βολιδοσκοπηθεί πρόσωπα που καλύπτουν τη Νέα Δημοκρατία.
Μα ουδείς –μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές-
έχει απαντήσει θετικά, αφού είναι ολοφάνερο ότι με την Κατερίνα Ακριβοπούλου
προϊσταμένη του πολιτικού ρεπορτάζ δεν θα είναι εύκολη η συνύπαρξη κι η
ανάπτυξη των θέσεων της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
@ Είπαμε: Το νέο εγχείρημα θα στηριχθεί για τους επόμενους τρεις μήνες.
Ίσως και με αλλαγή ημέρας κυκλοφορίας της εφημερίδας.
@ Πάντως, το δίδυμο Παν-Παν και Χρήστου Μαχαίρα, οδεύει προς το «Ε» του Ιβάν Σαβίδη.
@ Ο Καρατζαφέρης που έμεινε εκτός διαδικασίας διεκδίκησης πανελλήνιας τηλεοπτικής άδειας, ζήτησε από το ΕΣΡ άδεια
περιφερειακού καναλιού για το ΑΡΤ.
@ Ο ΑΝΤ1 επιμένει …τούρκικα!
Και δη σε ώρα μεγάλης τηλεθέασης, στις 21.00.
Από αύριο θα ξεκινήσει νέα σειρά που θα προβάλλεται κάθε
Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη.
@ Δρομολογεί δε και την επιστροφή του
Λζόπουλου.
Σας έχουμε πει περί τούτου.
Έκοψαν τους «Ράδιο Αρβύλα» επειδή ενοχλούσε η σάτιρά της
και θα ξαναβάλουν στα σπίτια των Ελλήνων –πλην των τούρκικων σειρών- τον
προπαγανδιστικό εμετό του Λαζόπουλου!
Βάλτε και τον Παπαδάκη το πρωί κι έδεσε το σιρόπι…
@ Πάντως, για να είμαστε απολύτως δίκαιοι με την είδηση και τις κρίσεις μας, οφείλουμε να πούμε ότι πληθαίνουν οι
πληροφορίες από τη Θεσσαλονίκη, που αναφέρουν ότι οι «Ράδιο Αρβύλα» αλλά κι ο
ίδιος ο Κανάκης με δική του εκπομπή, ίσως να μην αργήσουν να επανεμφανιστούν
στον ΑΝΤ1.
@ Κι ένα τελευταίο σχόλιο:
Να έχεις καλεσμένο τον σπουδαίο Γιάννη Σπανό που έχει
γράψει την «άμμο της θάλασσας» και να καλείς τεταρτοκλασάτους αοιδούς για να
ερμηνεύσουν τα αριστουργήματα, το λες και έλλειψη σεβασμού Σπύρο….
3η
ενότητα
Σταγόνες ιστορίας
Ορεστειακά (1903):
Νεκροί επαναστάτες για την τιμή της γλώσσας
@ Στο προηγούμενο «Καλντερίμι» (Ν0 237), αναφερθήκαμε στα «Ευαγγελικά», τα αιματηρά γεγονότα του 1901, τα οποία
έλαβαν χώρα εξ αιτίας της μετάφρασης των Ευαγγελίων, κατ’ επιθυμία της
βασίλισσας Όλγας, προκειμένου να φτάσουν οι διδαχές τους στους απλοϊκούς
ανθρώπους που δεν κατανοούσαν τη γλώσσα τους.
@ Δυο χρόνια μετά, ξέσπασαν αντίστοιχα επεισόδια από τις 6 μέχρι τις 9 Νοεμβρίου 1903, επί κυβέρνησης Δημητρίου Ράλλη, εξ αιτίας της μετάφρασης σε
συντηρητική δημοτική γλώσσα της τριλογίας «Ορέστεια» από τον Γεώργιο Σωτηριάδη,
για λογαριασμό του Βασιλικού θεάτρου.
Η μετάφραση προκάλεσε την έντονη αντίδραση των
γλωσσαμυντόρων της αττικίζουσας γλώσσας.
@ Κύριος υποκινητής ήταν ο καθηγητής της Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου κι υπέρμαχος οπαδός της αρχαΐζουσας, Γεώργιος
Μιστριώτης.
Ο καθηγητής, με πύρινα κηρύγματα στο Πανεπιστήμιο,
ξεσήκωσε τους φοιτητές, πήρε μαζί του τον κύριο όγκο των εφημερίδων της εποχής
και μέσω αυτών ξέσπασε αναταραχή που έφτασε μέχρι τα συλλαλητήρια!
@ Η κυβέρνηση του Δημητρίου Ράλλη βρέθηκε
μπροστά στην απαίτηση του Μιστριώτη, φοιτητών κι εφημερίδων να απαγορεύσει τη
μετάφραση αρχαίων δραμάτων.
Στα συνεχή συλλαλητήρια, οι συμπλοκές με τις δυνάμεις της Αστυνομίας ήταν συνεχείς.
Κι η κυβέρνηση κάλεσε τον στρατό να επιβάλλει την τάξη.
Με την επέμβαση του στρατού, κάποιοι στρατιώτες που
λοιδορούνταν από το πλήθος, πυροβόλησαν εναντίον του με αποτέλεσμα να χάσουν τη
ζωή τους δυο άνθρωποι και να τραυματιστούν σοβαρά άλλοι επτά.
@ Ο Γεώργιος Σωτηριάδης που είχε
κάνει τη μετάφραση, ήταν ευρυμαθής ελληνιστής και διαπρεπής
αρχαιολόγος, είχε αναλάβει τη μετάφραση της αρχαίας τριλογίας κατ’ εντολή του
παλατιού και δη του βασιλιά Γεώργιου.
Κι έγινε για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 2,5 χιλιάδες
χρόνια.
@ Κι είναι απορίας άξιο αν άλλο έθνος έχει
θρηνήσει νεκρούς για λόγους… μεταφραστικούς!
Όμως, τα Ορεστεικά δεν ήταν μια απλή φιλολογική
αντιπαράθεση, αλλά η κορύφωση της αντιπαράθεσης για τη γλώσσα που κρατούσε
αιώνες.
Το γλωσσικό ζήτημα είχε (μέχρι την κυβέρνηση Κωνσταντίνου
Καραμανλή το 1977 και υπουργό Παιδείας τον Γεώργιο Ράλλη) πολιτικά αίτια.
Συνδέθηκε με εθνικά αφηγήματα και τον στοιχειωμένο
μεγαλοϊδεατισμό μας.
Για πολλές δεκάδες χρόνια η χρήση της συντηρητικής
δημοτικής ή της απλής καθαρεύουσας αποτελούσε σημείο αναφοράς και κατ’ υπερβολή
δείγμα μη πατριωτισμού από τους άκρως συντηρητικούς γλωσσαμύντορες.
@ Οι δε οπαδοί της αττικίζουσας γλώσσας, παρέβλεπαν συστηματικά ότι με τη μεταφραστική διαδικασία είχε ασχοληθεί
επισταμένως ο νεοελληνικός διαφωτισμός.
Ο Ρήγας Φεραίος, την ενθάρρυνε, κυρίως σε επίπεδο
ευρωπαϊκών έργων για λόγους παιδευτικούς.
Ο Αδαμάντιος Κοραής πίστευε ότι η έρευνα της γλώσσας ήταν
αναγκαία και θεωρούσε ότι η μετάφραση της παλαιάς γλώσσας στη νέα, οφείλει να
γίνεται σε καθεστώς λεκτικής ισοτιμίας.
@ Ο Διονύσιος Σολωμός και οι εκπρόσωποι
της επτανησιακής σχολής ήταν κάθετα αντίθετοι στον αθηναϊκό «νεοαρχαϊσμό» που
απεχθανόταν τις μεταφράσεις και τις θεωρούσε ιερόσυλες.
@ Πάντως, αναφορικά με τα «Ορεστειακά», είναι χαρακτηριστικό ότι η μετάφραση του Σωτηριάδη, ΔΕΝ δημοσιεύθηκε ποτέ
ολόκληρη μέχρι τις ημέρες μας…
Παρ’ ότι, όπως έχει καταγραφεί από πηγές της εποχής, ήταν
άκρως συντηρητική.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι πηγές, τον πρόλογο του έργου
είχε γράψει ο Κωστής Παλαμάς κι είχε τίτλο «Ωδή προς τον Αισχύλον», ενώ
συμφώνως με το πρόγραμμα επρόκειτο να απαγγείλει η «Δεσποινίς Μαρίκα
Κοτοπούλη».
Αυτός ο πρόλογος του Παλαμά, ήταν σε γλώσσα ακόμη
προκλητικότερη για τα ώτα των καθαρολόγων θεατών, όπως έχει αναφέρει ο
καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αθήνας, Γιώργης
Γιατρομανωλάκης.
4η
ενότητα
Μουσικές ιστορίες
Ελένη Τσαλιγοπούλου
@ Τη θεωρώ ως μια από τις σπουδαιότερες «νεράιδες» του ελληνικού τραγουδιού.
Στη Νάουσα, είδε το φως της ζωής, τον Απρίλιο του 1963.
Κι από πολύ μικρή έγινε η «ουρά» του αδελφού της, που ήδη
έκανε κι αυτός βήματα στο τραγούδι και τη μουσική.
Ακόμη, όπως λέει, πορεύεται με τις μνήμες της Νάουσας,
εκεί στην ταβέρνα του πατέρα της, με φίλους, συγγενείς, ζουρνάδες, χορό και
τραγούδι.
@ Στα 22 χρόνια της εγκαθίσταται στη Θεσσαλονίκη και ξεκινά μαθήματα κλασικού τραγουδιού.
Εκεί γνωρίζεται με τον Γιώργο Ζήκα, ο οποίος την παίρνει
μαζί του στην «Όμορφη Νύχτα» και της δίνει όλα τραγούδια για τον πρώτο της
δίσκο που έρχεται ένα χρόνο μετά (1986) με τίτλο «Σώπα κι άκουσε».
Αμέσως, η φωνή της κάνει αίσθηση.
Και σε συνδυασμό με την άνθιση της «ελεύθερης
ραδιοφωνίας» που ξεκινά ένα χρόνο μετά, γίνεται ευρέως γνωστή.
@ Η Τσαλιγοπούλου, κάνει αμέσως αίσθηση
στον Μάνο Χατζηδάκι.
Την καλεί στον «Σείριο», τον χειμώνα του 1987, για να
ερμηνεύσει Σταμάτη Σπανουδάκη.
Το καλοκαίρι του ίδιου έτους, ο Γιώργος Νταλάρας που
πάντα «οσμίζεται» τις νέες φωνές που μπορούν να σηματοδοτήσουν τα μουσικά
δρώμενα του τόπου, την παίρνει μαζί του σε μια μεγάλη περιοδεία του.
Αρχικά σε όλη την Ελλάδα και μετά στην Ευρώπη και τις
ΗΠΑ.
@ Δυο χρόνια μετά, με βήματα σταθερά και σίγουρα κι ενώ πλέον την γνωρίζει σχεδόν όλη η Ελλάδα, συνεργάζεται με
την «Οπισθοδρομική κομπανία» αλλά και με τον Νίκο Ξυδάκη.
Το δε 1990, έρχεται στη δισκογραφία με τον δεύτερο δίσκο
της, που είχε τίτλο «Κορίτσι και γυναίκα».
Σημαδιακός τίτλος, αφού από τα μικράτα της είχε επωμιστεί
τους δυο ρόλους.
Κορίτσι μα και γυναίκα, ως μητέρα του παιδιού της.
Μουσική, στίχοι, σπουδαία ενορχήστρωση από τον νεαρό τότε
Γιώργο Ανδρέου.
Έναν σημαντικό, ψαγμένο κι εξόχως διαβασμένο δημιουργό.
Που έμελλε να σηματοδοτήσει περισσότερα πράγματα για την
Ελένη Τσαλιγοπούλου από μια απλή μουσική συνεργασία.
@ Η Τσαλιγοπούλου ουδέποτε βιάστηκε.
Εξ ου κι οι κυκλοφορίες των δίσκων της είχαν διετείς
–τουλάχιστον- χρονικές αποκλίσεις.
Πάντα όμως, ήταν στη μουσική επικαιρότητα με σπουδαίες καλλιτεχνικές συνεργασίες.
Μια από αυτές, άφησε εποχή.
Ήταν την περίοδο 1994 -1995 στο «Χάραμα».
Με τη Δήμητρα Γαλάνη και τον ανερχόμενο, τότε, Γεράσιμο
Ανδρεάτο.
@ Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, συγκαταλέγεται πλέον στις κορυφαίες ερμηνεύτριες του τόπου.
Έχει κυκλοφορήσει (1992) ο δίσκος «Μισό φεγγάρι και το
1994 οι «Καθρέφτες».
Σε εποχή που κυριαρχεί το λαμέ και το εύκολο, εκείνη
πορεύεται με γνώμονα την αισθητική της και σπουδαία τραγούδια που δεν είναι
εφήμερα σουξέ αλλά ολοφάνερα αντέχουν στον χρόνο.
@ Στα 1996, κυκλοφορεί η «Αρζεντίνα».
Πάλι σε στίχους και μουσική του Γιώργου Ανδρέου.
Σπουδαίος δίσκος, τραγούδια του οποίου κυκλοφορούν με την
ίδια και σε άλλες γλώσσες.
Ώριμη πια, αναλαμβάνει σχεδόν μόνη της το βάρος της
«Ιεράς οδού», στην οποία οι Αθηναίοι σχηματίζουν ουρές για να την ακούσουν.
Το πρόγραμμα ηχογραφείται και κυκλοφορεί σε δίσκο (1998)
με τίτλο «Στην εποχή του Ονείρου».
Αμέσως μετά την «Ιερά οδό», ακολουθεί άλλη μια σπουδαία
συνεργασία της.
Στη μουσική σκηνή «13 Φεγγάρια», με την Μελίνα Κανά.
@ Ταυτοχρόνως, αλλάζει μουσικούς δρόμους, ακόμη και ύφος τραγουδιών.
Έτσι, το 1999, κυκλοφορεί ο δίσκος με τίτλο «Αλλάζει κάθε
που βραδιάζει».
Με τραγούδια σημαντικών στιχουργών – ποιητών και
σπουδαίων μουσικών.
Όπως του Κώστα Λειβαδά, του Μάνου Ξυδούς, του Κώστα
Φασουλά, της Ελένης Ζιώγα, του Ισαάκ Σούση και του Αλκίνοου Ιωαννίδη σε
συνθέσεις του Γιώργου Ανδρέου, του Μιλτιάδη Πασχαλίδη, της Ευανθίας
Ρεμπούτσικα, του Κώστα Λειβαδά κ.α.
Τα τραγούδια έχουν έντονα στοιχεία ακόμη και Δυτικής ποπ.
Πρωτοπορία, τότε, για την ΕλένηΤσαλιγοπούλου.
@ Το 2000 κυκλοφορεί ο δίσκος «Γλυκός πειρασμός», στον οποίο πειραματίζεται πάλι.
Διασκευάζει (Γιώργος Ανδρέου) κι ερμηνεύει παλαιότερα
σημαντικά τραγούδια, ήδη αγαπημένα και πολυακουσμένα.
Τότε, κάνει αίσθηση η ερμηνεία της στη «Θαλασσογραφία»
του Σαββόπουλου, όπου ένα σπουδαίο τραγούδι συναντήθηκε εκπληκτικά με την
σπουδαία φωνή της.
Σ’ αυτόν το δίσκο, συμπεριλαμβάνεται και το «Πρόβλημά μου
είσαι εσύ» (Γιώργου Ανδρέου σε στίχους του ποιητή Γιώργου Χρονά», που ήδη είχε κάνει μεγάλη
επιτυχία από την τηλεοπτική σειρά (Mega) «Και πάλι φίλοι».
Μέχρι και τον «Κοκαϊνοπότη», το σημαντικό σμυρνέικο
τραγούδι του Παναγιώτη Τούντα, θυμήθηκε, διασκεύασε κι ερμήνευσε. Και τα
«Παιδιά της γειτονιάς σου», του Αντώνη Νταλγκά
από το 1930, αλλά και το παραδοσιακό «Τζιβαέρι» που προσέγγισε με
εκπληκτικό τρόπο.
@ Το 2001 τη βρίσκει να συμμετέχει στο Soundtrack της ταινίας «Το γέλιο βγήκε από τον παράδεισο» (Ρέππας –
Παπαθανασίου) και να εμφανίζεται στο «Μετρό» με τους Νίκο Πορτοκάλογλου και
Γιώργο Ανδρέου.
Σ’ ένα πρόγραμμα που χαρακτηρίστηκε ως το κορυφαίο της
χρονιάς.
Τον χειμώνα του 2002 συνεργάζεται με τον Μανόλη Λιδάκη
στη «Σφεντόνα».
Χαμός!
@ Ταυτοχρόνως, κυκλοφορεί ο δίσκος «Πέντε τραγούδια για ένα καλοκαίρι».
Θεωρείται κι είναι αριστούργημα.
«Χίλιες σιωπές», «Δεν το αξίζεις», «Δεν μας συγχωρώ»,
«Δείξε μου ποιος μ’ αγαπάει», «Στα σύννεφα».
Τραγούδια των Πορτοκάλογλου, Ζούδιαρη, Ανδρέου και
Λειβαδά.
Μαζί δε με τον Πορτοκάλογλου μετατρέπουν τις καλοκαιρινές
συναυλίες τους σε γιορτές, όπου κι αν εμφανίζονται.
@ Εκείνο το καλοκαίρι (2002), η χάρη της
φτάνει στην Επίδαυρο.
Μ’ ένα ταξίδι στο ελληνικό τραγούδι.
Από τη Σμύρνη και τη Μικρά Ασία, τα δημοτικά τραγούδια της Θράκης, της Μακεδονίας και της Πελοποννήσου
μέχρι τις ημέρες μας.
@ Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2003, κυκλοφορεί ο διπλός δίσκος «Χρώμα» στον οποίο περιλαμβάνονται παλιά και
νέα τραγούδια σημαντικών δημιουργών (Νίκος
Γκάτσος, Μίλτος Σαχτούρης, Βασίλης Τσιτσάνης, Μάνος Ελευθερίου, Γιάννης Σπανός,
Σταύρος Ξαρχάκος, Ακης Πάνου, Μυρτιώτισσα, Νίκος Ξυδάκης, Θοδωρής Γκόνης, Γιώργος Ρωμανός, Νίκος
Πορτοκάλογλου, Γιώργος Ανδρέου, Νίκος Ζούδιαρης, Διονύσης Καρατζάς, Οδυσσέας Ιωάννου, Κώστας Λειβαδάς, Νίκος Μωραΐτης,
Κώστας Φασουλάς, Ηρακλής Βαβάτσικας, Νίκος Ντρέλας, Νίκος Ιωακειμίδης, Γρηγόρης
Μυλωνάς).
Δίσκος που δημιουργεί μια
μεγάλη γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον της Ελένης Τσαλιγοπούλου και
βάζει έντονο «χρώμα» στις ζωές μας.
@ Το 2004, η Ελένη Τσαλιγοπούλου είναι πρώτη και καλύτερη
στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής, στο μεγάλο αφιέρωμα για τον Βασίλη Τσιτσάνη.
Κι επειδή ποτέ δεν είπε
«όχι» στις νέες προκλήσεις και τους πειραματισμούς, το ίδιο καλοκαίρι τη
βρίσκει ως κορυφαία του Χορού, στην παράσταση που ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας
«Ιφιγένεια εν Αυλίδι».
@ Μια χρονιά μετά, το 2005, τη βρίσκει με την Τάνια
Τσανακλίδου και νέο δίσκο με τίτλο «Αγαπημένο μου ημερολόγιο», μαζί με την
«Εστουδιαντίνα» της Νέας Ιωνίας Βόλου.
Όπου συναντά δημοτικά
τραγούδια από όλη την Ελλάδα.
Την ίδια χρονιά, κατά
παρέκκλιση των συνηθειών της, κυκλοφορεί κι άλλο δίσκο, λίγο πριν τα
Χριστούγεννα.
Με τίτλο «Κάθε τέλος και
αρχή».
@ Όλα τα τραγούδια τα υπογράφει ο Κώστας
Λειβαδάς, σε στίχους του Μάνου
Ελευθερίου, του Οδυσσέα Ιωάννου ενώ στον δίσκο φιλοξενούνται οι Γιάννης
Κότσιρας κι η «Σπείρα –Σπείρα» του Σταμάτη Κραουνάκη,
Δίσκος με αναφορές στον
σύγχρονο ηλεκτρικό ήχο αλλά και τις οσμές των παλιών σημαντικών τραγουδιών.
@ Αμέσως μετά, δισκογραφική σιωπή τεσσάρων ετών.
Αλλά και σημαντικές
συνεργασίες με τον Κότσιρα, τον Πυροβολάκη, τη ΓιΏΤΑ Νέγκα, την Ανδριάνα
Μπάμπαλη και τη Γλυκερία και το συγκρότημα ΄Τρίφωνο».
@ Το 2011, έρχεται ο δίσκος «Ταρίρα».
Για πρώτη φορά η Ελένη
Τσαλιγοπούλου γράφει μουσικές για όλα της τα τραγούδια και τελικά παρουσιάζει
ένα σημαντικό σύνολο.
Το κάθε τραγούδι της μοιάζει
ως ένα ξεχωριστό κομμάτι της ψυχής της.
Βαλς, bossa nova,
ροκ μπαλάντες, ακόμη και trip hop, τα οποία είναι «ντυμένα» με στίχους του Πορτοκάλογλου, του Ιωαννίδη, του
Ζούδιαρη, Δεληβορία, του Νίκου Μωραϊτη και του Θοδωρή Γκόνη.
@ Το 2014, κυκλοφορεί ο δίσκος «Μαζί» με την Μελίνα Κανά.
Ηχογραφήσεις από κοινές
παραστάσεις τους.
Με τραγούδια που αγάπησαν
και ελαφρώς «πείραξαν» με σεβασμό και τρυφερότητα.
Ρεμπέτικα, λαϊκά,
παραδοσιακά αλλά και δικά τους που μας είχαν συστήσει στο διάβα της πορείας τους.
@ Η Ελένη Τσαλιγοπούλου πάντα πίστευε –και το απέδειξε- ότι το
τραγούδι δεν μπορεί να μεταφράζεται πάντα σε εκτόνωση, αλκοόλ και χορό.
Είναι κάτι πιο βαθύ,
κοινωνικό φαινόμενο που συμβάλει στην αγωγή της ψυχής.
Διαθέτοντας η ίδια αγωγή
ψυχής τη συνδύασε αγαστά με την αισθητική και το δικό της ένστικτο.
Ίσως αυτή της η αρχή, να
ήταν το σημαντικότερο διαβατήριό της για να μνημονεύεται για πολλά χρόνια ως
μια σπουδαία ερμηνεύτρια και δημιουργός.
Κι εκείνη συνεχίζει να
πορεύεται με όνειρα για κάτι πιο φωτεινό από όσα κατάφερε…
@ Εγώ σ’ αγάπησα εδώ
Στίχοι – Μουσική: Κώστας
Λειβαδάς
@ Συνήθισα
Στίχοι – Μουσική: Γιώργος
Μίχας
Μαζί με τον Λάμπρο Καρελά
@ Δεν μας συγχωρώ
Στίχοι – Μουσική: Νίκος
Πορτοκάλογλου
@ Χίλιες σιωπές
Στίχοι – Μουσική: Νίκος
Ζούδιαρης
@ Έλα πάρε μου τη λύπη
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Μάνος Χατζηδάκις
@ Κοκαϊνοπότης
Μουσική – Στίχοι: Παναγιώτης
Τούντας
@ Αρζεντίνα
Στίχοι – Μουσική: Γιώργος
Ανδρέου
@ Της ταβέρνας το ρολόι
Στίχοι – Μουσική: Βασίλης
Τσιτσάνης
@ Ένα σφάλμα έκανα
Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος
Μουσική: Θεόδωρος
Δερβενιώτης
@ Μακριά μου να φύγεις
Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μουσική: Πάνος Γαβαλάς –
Πίτουρας και Αργύρης Κουλούρης
@ Τι σε μέλλει εσένα
Στίχοι – Μουσική: Βασίλης
Τσιτσάνης
Μαζί με τον Γιώργο Νταλάρας
@ Δεν το αξίζεις
Στίχοι – Μουσική: Κώστας
Λειβαδάς
5η
ενότητα
Αθλητικό
Καλντερίμι
@ Θα ξεκινήσουμε σήμερα με τον Μπόμπι
Μπράουν, τον νέο παίκτη του
Ολυμπιακού στο μπάσκετ.
Προσωπικά δεν με τρελαίνει,
αλλά αυτό είναι ήσσονος σημασίας.
Επελέγη, μαθαίνω, μεταξύ του
Λάγκφορντ και του Ουίμς.
Για τον πρώτο είπαν ότι δεν
ταιριάζει με τον Σπανούλη κι επιπλέον ήταν καιρό εκτός γηπέδων.
Προφανώς ήταν και πρόβλημα
οι αποδοχές του αφού ζητούσε 150 χιλιάδες μηνιαίως.
@ Για τον Ουίμς, είπαν … τίποτα!
Απλά, δεν τον προτίμησαν….
Κι εκείνος μάλλον πάει προς
Τουρκία.
@ Ο Μπράουν είναι παίκτης που στο μυαλό του έχει μόνο το
καλάθι.
Στην άμυνα είναι μετρίως μέτριος.
Πολύ κατώτερος του πρώην
συμπαίκτη του στη Σιένα Ντάνιελ Χάκετ.
Αναφέρω τον Χάκετ ως μέτρο
σύγκρισης αφού είναι γνωστός από το πέρασμά του από τον Ολυμπιακό.
Αλλά στην επίθεση είναι εξαιρετικός!
Φτιάχνει φάσεις ακόμη και
μόνος του για τον εαυτό του.
Πόσο, όμως, θα ταιριάξει με
τον Σπανούλη;
Μπορούν να συνυπάρχουν στην
ίδια πεντάδα;
Πολύ περισσότερο ότι εδώ
καλά καλά δεν έχει συνυπάρξει ο Στρέλνιεκς;
Θα το δούμε στο παρκέ.
@ Είναι σπουδαίος σουτέρ ελευθέρων βολών, με ποσοστά που φτάνουν και
στο 90%.
Είναι εκρηκτικός, γρήγορος,
πασάρει εξαιρετικά κι εκτελεί κι εκείνος όπως ο Σπανούλης.
Με το περιβόητο side –step,
το βηματάκι.
Αλλά, έχει να παίξει σχεδόν
δυο χρόνια.
Ελάχιστα έπαιξε στο ΝΒΑ.
Σε τι κατάσταση και ρυθμό θα
είναι;
Είπαμε, θα τα δούμε στο
παρκέ.
Αρχής γενομένης από την
επόμενη Παρασκευή (2 Μαρτίου) που ο Ολυμπιακός θα πάει στο ΟΑΚΑ να βρει τον Παναθηναϊκό.
@ Πάμε και στην Ευρωλίγκα και στο
παιγνίδι του Ολυμπιακού με τη
Βαλένθια.
Ένα παιγνίδι που έγινε στην
σκιά της απώλειας του κυπέλου από την ΑΕΚ κι υπό αυτή την έννοια ήταν
επικίνδυνο.
Πολύ περισσότερο που έγιναν,
για μια ακόμη φορά, φανερές οι δυσλειτουργίες του.
@ Ο Ολυμπιακός το πήρε επειδή αυτά τα
παιγνίδια, με τέτοιες ομάδες που
παίζουν άμυνα με τα μάτια… δεν τα χάνει ο …Σπανούλης.
Με σπουδαία στατιστική, πήρε
μόνος του το παιγνίδι.
Παρά το γεγονός ότι συνολικά
η ομάδα ήταν και πάλι ασταθής κι έβαλε δυο φορές την Βαλένθια στο παιγνίδι.
@ Μετά το πρώτο εξαιρετικό δεκάλεπτο (σε δημιουργία, κυκλοφορία
μπάλας, άμυνα, κλεψίματα, αιφνιδιασμούς) ήρθε η τρικυμία.
Οι Ρόμπερτς, Γουίλτζερ,
Μακλίν, Στρέλνιεκς, Τόμπσον –δηλαδή το δεύτερο rotation- τα έκαναν θάλασσα.
Όμως, ήταν ολοφάνερο ότι ο
Ολυμπιακός δεν μπορούσε να χάσει από αυτή την ομάδα και δη στην έδρα του.
@ Στο δεύτερο ημίχρονο κι εν ριπή
οφθαλμού, το 40-39 έγινε 62-48 με
την μπαγκέτα του Σπανούλη και καλές βοήθειες από τον Παπανικολάου.
Πάλι όμως, δόθηκαν
δικαιώματα στους Ισπανούς που «γύρισαν» στο παιγνίδι, αλλά ξαναμίλησε ο
Σπανούλης για να υπογράψει το –έστω κι αγχωτικό- τέλος.
@ Τώρα πάει ΟΑΚΑ.
Με τον Μπράουν στην σύνθεσή
του και με το βάρος των τριών εφετινών ηττών από τον Παναθηναϊκό και συνολικά
έξι συνεχόμενες.
Ενδεχόμενη νίκη του σημαίνει
σχεδόν οριστικό «κλείδωμα» της δεύτερης θέσης.
Αλλά, εκεί δεν θα αντίπαλο
την αφελή Βαλένθια και δεν θα φτάνει ΜΟΝΟ ο Σπανούλης…
@ Πάμε και στον Παναθηναϊκό.
Που γνώρισε άλλη μια ήττα
εκτός έδρας από τη Χίμκι και μάλιστα με κατεβασμένα χέρια.
Μια ομάδα που παρά τις
προσθήκες της παρουσιάστηκε σαν ξεκούρδιστο πιάνο.
Παραφωνίες παντού.
Σε άμυνα και σε επίθεση.
@ Αν μείνουμε στο υπαρκτό γεγονός ότι οι προσθήκες των Τζέιμς και
Πέιν μπέρδεψε τους «πράσινους» με τις αλλαγές στο ροτέισον και τους ρόλους, θα
λέμε τη μισή αλήθεια.
Η άλλη μισή κι ίσως πιο
σημαντική είναι ότι πάλι εκτός έδρας, ο Παναθηναϊκός, δεν είχε το παραμικρό απ’
όσα παρουσιάζει στο ΟΑΚΑ.
Εμφανίστηκε όπως στη
Γερμανία με τη Μπάμπεργκ, όπως στο Κάουνας με τη Ζαλγκρίρις, όπως στην Ισπανία
με τη Βαλένθια ή τη Μπασκόνια.
@ Κι από την άλλη μεριά, ο «νέος» Τζέιμς μπορεί να μην ήταν ο Τζέιμς
που γνωρίζουμε αλλά δεν ήταν αυτός που επηρέασε αρνητικά την ομάδα.
Άλλωστε, όσο δεν έπαιζε
εκείνος, ο Παππάς –από τον οποίο υποτίθεται «κλάπηκε» χρόνος- ήταν ανύπαρκτος.
Όμως, ούτε ο Πέιν ήταν
εκείνος που μπορεί να μπέρδεψε τους «πράσινους».
Κι αυτό επειδή ο Βουγιούκας-
ο μοναδικός που απειλείται από τον νεοφερμένο Αμερικανό- βρήκε τον χρόνο του κι
έπαιξε σχετικά καλά.
@ Άρα, το πρόβλημα δεν είναι οι νέοι.
Το πρόβλημα είναι ότι οσάκις
ο Παναθηναϊκός φεύγει από το ΟΑΚΑ, μοιάζει ν’ αφήνει εκεί όλη του την ενέργεια,
μοιάζει να βγαίνει εκτός ηλεκτρικού ρεύματος, μοιάζει να παίζουν οι παίκτες του
με πιτζάμες…
@ Ο Καλάθης έκανε κάκιστο παιγνίδι, ο Σίνγκλετον εμφανίστηκε
όταν το παιγνίδι είχε κριθεί, ο Γκιστ ήταν αόρατος και οι Ρίβερς – Παππάς έκαναν
παιγνίδι του τίποτα
@ Επισήμανση που θα δείτε ότι θα συζητηθεί ως
δεδομένο.
Πόσο μπορούν να συνυπάρχουν
οι Καλάθης και Τζέιμς;
Οι οποίοι θέλουν μπάλα στα
χέρια τους;
Με αποτέλεσμα –και με τους
δυο στο παρκέ- να μη μπορεί να διαβαστεί το παιγνίδι του αντιπάλου;
@ Που βρίσκεται πια ο Παναθηναικός;
Έχει μπλέξει σε ένα
απίστευτο κουβάρι ισοβαθμιών.
Δύσκολα μπορεί να είναι στην
τετράδα, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι έχει τέσσερα (4) εκτός έδρας παιγνίδια
(Ρεάλ, Μάλαγα, Μακάμπι και Αρμάνι) και τρία (3) στην έδρα του (Ολυμπιακός,
Ερυθρός Αστέρας και Βαλένθια).
Με βάση τα δεδομένα, ακόμη
κι αν πάρει όλα τα παιγνίδια της έδρας του, ακόμη κι αν πάρει τα τρία από τα
τέσσερα εκτός έδρας, ίσως δεν του φτάνουν.
Μπορεί να καταταγεί ακόμη κι
έβδομος!
@ Ξέρετε τι σημαίνει έβδομος;
Εμφύλια μάχη με τον
Ολυμπιακό στα πλέι οφ με μειονέκτημα έδρας.
@ Έτσι όπως είναι πια τα δεδομένα, το
παιγνίδι της Παρασκευής για τους
«πράσινους», με τον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ, είναι κομβικό.
Ο Παναθηναϊκός «καίγεται» γι
αυτό, εν αντιθέσει με τον Ολυμπιακό.
Αν χάσει λέει «αντίο» στο
ενδεχόμενο εισόδου του στην τετράδα.
@ Οι ερυθρόλευκοι, όμως, «καίγονται» για άλλους λόγους.
Για να σταματήσουν το 6-0
των αντιπάλων τους.
Κι επειδή ξέρουν ότι αν
ξαναχάσουν θ΄ αντιμετωπίσουν και πάλι τριγμούς…
-----------------------------------------------------------
@ Φτάσαμε και σήμερα αισίως στις τελευταίες σελίδες
μας.
Με τις «νότες» χαλάρωσης.
@ Για να ξέρετε:
Στους χειμερινούς
Ολυμπιακούς αγώνες, λέει, εντοπίστηκε κρούσμα ντόπινγκ στο… κέρλινγκ!!!!
Αλλά, δεν έμαθα αν ήταν
ντοπαρισμένος αυτός που πετάει τη σβούρα ή αυτός που σφουγγαρίζει…
@ Λέει μια τύπισσα στην κολλητή της:
-
Εγώ τον άνδρα τον θέλω να με διεκδικεί…
-
Γι αυτό έχεις γίνει σαν βραχονησίδα;
@ Για να ξέρετε:
Από τις υπέρτατες ηδονές
είναι το τσίριγμα που κάνει το παγωμένο σιρόπι στο καυτό γαλακτομπούρεκο!
@ Να θυμόσαστε ότι:
Το κορυφαίο σύμβολο της
δημοκρατίας είναι το σουτιέν.
Χωρίζει ξεκάθαρα την Δεξιά
από την Αριστερά, συγκρατεί τις μάζες, ελκύει τον λαό και ξεσηκώνει τα πλήθη.
@ Ανέκδοτο:
Μπαίνει ένας ληστής σε μια
τράπεζα και δίνει στον ταμία μια μεγάλη
τσάντα να του τη γεμίσει με όσα χρήματα έχει το ταμείο.
Εκείνος, έντρομος το κάνει.
Ο ληστής, μόλις παίρνει την
τσάντα με τα χρήματα, μπαμ και μπουμ οι κουμπουριές σωριάζει τον ταμία.
Φεύγοντας, ρωτά έναν πελάτη:
-
Είδες τίποτα;
-
Ε, κάτι είδα…
Μπαμ και μπουμ οι
κουμπουριές, σωριάζεται κι ο πελάτης.
Ο ληστής ρωτά άλλον πελάτη:
-
Είδες τίποτα;
-
Ε, να πω την αλήθεια κάτι είδα…
Μπαμ και μπουμ οι
κουμπουριές, σωριάζεται κι ο δεύτερος πελάτης.
Ο ληστής, πλησιάζοντας την
πόρτα εξόδου ρωτά κι έναν παππού:
-
Εσύ είδες τίποτα;
-
Εγώ παλικάρι μου έχω καταρράκτη αλλά η γυναίκα μου τα είδε όλα!….
@ Αυτά και σήμερα.
Πολλές πολλές ευχαριστίες
για την παρέα.
Μα κι επειδή όλοι εσείς έχετε
καταστήσει το «Καλντερίμι» μια από τις πιο αναγνωρίσιμες κι ευανάγνωστες στήλες
του διαδικτύου.
@ Πολλά ευχαριστώ, ακόμη, για τις αναδημοσιεύσεις
του και κυρίως για την αναγραφή της προέλευσής τους.
Σε μια εποχή που στο
διαδίκτυο είναι νόμος το «ο κλέψας του κλέψαντος», οι αναφορές σας στο grpost, είναι παρήγορο γεγονός.
Καταδεικνύει, μάλιστα, το
επίπεδο και την κουλτούρα των περισσοτέρων από εσάς.
Ευχαριστούμε και πάλι.
@ Μη ξεχνάτε την καθημερινή μας αρθρογραφία και φυσικά τις «καταθέσεις»
ψυχής και σκέψεων των καλών φίλων Μιχάλη Δεμερτζή (κάθε Πέμπτη), Εύας
Τσαροπούλου (κάθε Παρασκευή και φυσικά της Πέμης Γκανά (κάθε Σάββατο).
@ Καλημέρες.
Και μη ξεχνάτε το σύνθημά μας.
Οι μεθυσμένοι, τα παιδιά και
τα κολάν, λένε πάντα την αλήθεια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου