Γράφει
Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Πριν ακόμη συμπληρωθεί ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κάποια σχολεία (σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ρέθυμνο και Καλαμάτα)τελούν ήδη σε καθεστώς κατάληψης από μικρές μα «ορκισμένες» μειοψηφίες.
Όταν διάβασα την είδηση, θυμήθηκα την ένταση που υπήρξε στην οικογενειακή εστία, τέτοιες ημέρες πριν κάποια χρόνια. Η κόρη μου, είχε την άποψη ότι πρέπει να γίνει κατάληψη στο σχολείο της, επειδή δυο -τρεις συμμαθητές της υποστήριζαν ότι το κυλικείο ….δεν είχε παγωμένα αναψυκτικά …κι οι πίνακες στις τάξεις είχαν φθορές που… έκανε την κιμωλία να …γράφει …τσιρίζοντας!
Μιλώντας με άλλους γονείς, διαπιστώσαμε ότι πρωτεργάτες της κίνησης για κατάληψη του σχολείου ήταν τρεις –τέσσερις οργανωμένοι νεολαίοι στην ΚΝΕ και δυο τρεις στη νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ.
«Πρέπει να κάνουμε το σχολείο πρωτοπόρο στους αγώνες του λαού», έλεγαν στους συμμαθητές τους!
Σε κάποια συνάντηση μ’ αυτά τα παλικαρόπουλα, είχαμε εισπράξει κυνικά την άποψή τους ότι «θέληση για αγώνα και πάλη να υπάρχει και αιτήματα βρίσκουμε»….
Κι είχαμε δει μια πινακίδα που έγραφε… «Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά – Αποπυρηνικοποιημένη Ζώνη»!!!
Κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια.
Χρόνια ολόκληρα η Αριστερά πρωτοστάτησε στη διάλυση της Παιδείας μας, στην θλιβερή κατάσταση των σχολείων και των πανεπιστημίων.
Χρόνια ολόκληρα έβλεπε τα σχολεία και τα πανεπιστήμια ως φυτώρια νέων μελών και στελεχών της.
Κι ας λέει ότι δεν κυβέρνησε ποτέ.
Κυβέρνησε δια των πλειστηριασμών σε υποσχέσεις και απαιτήσεις πέραν κάθε λογικής, αλλά και της προτροπής σε κάθε είδους ανομία.
Ας μη ξεχνάμε ότι ο εν αναμονή πρωθυπουργός, έγινε γνωστός στο πανελλήνιο από την κατάληψη του Λυκείου Αμπελοκήπων.
Ας μη ξεχνάμε ότι ήταν μόδα για πολλά χρόνια οι καταλήψεις λίγες ημέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς κι έφταναν μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Τους δε βανδαλισμούς με τη διάλυση των σχολείων και της δημόσιας περιουσίας, επί ολόκληρες δεκαετίες τους πληρώσαμε ακριβά.
Δεν είμαι εξ εκείνων που ισχυρίζονται ότι τα ελληνικά σχολεία δεν έχουν προβλήματα. Έχουν και μάλιστα αναρίθμητα. Πολλά στεγάζονται σε άθλια κτίρια, αρκετά υποθερμαίνονται, άλλα στερούνται ακόμη και στοιχειωδών ανέσεων.
Γι αυτά όμως δεν έχω δει ή ακούσει την Αριστερά να προτείνει ρεαλιστικές λύσεις, πέρα από τα …επαναστατικά τσιτάτα της.
Δεν έχω ακούσει την Αριστερά να προτείνει συγκεκριμένα πράγματα για την αναβάθμιση των σχολείων.
Μόνο φασαρία κι επαναστατική γυμναστική, που απαξιώνουν ακόμη περισσότερο το δημόσιο σχολείο.
Η μόνη πρότασή της είναι…διάλογος.
Ως πότε όμως θα διαλογιζόμαστε;
Δεν ξέρω πόσο καταστροφικό για τον τόπο θα είναι το ενδεχόμενο πρωθυπουργοποίησης του πρώην καταληψία.
Όλο και περισσότεροι πολίτες όμως, σκέφτονται τι θα συμβεί όταν ο εν δυνάμει πρωθυπουργός κληθεί ν’ αντιμετωπίσει το φαινόμενο που ο ίδιος εξέθρεψε…
Προς το παρόν όμως και μέχρι να συμβεί αυτό, καλό θα ήταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης –ως ελάχιστη απόδειξη σοβαρότητος – να παροτρύνει μερικές δεκάδες παλικαρόπουλα που ήδη κατέλαβαν σχολεία, να επιτρέψουν σε όσους θέλουν σχολεία ανοικτά να κάνουν μάθημα…
Οι εποχές της νιότης του Τσίπρα και της παντοδυναμίας της ΚΝΕ, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και μόνο προβλήματα δημιουργεί η αναβίωσή τους.
Εκτός, αν ο στόχος είναι αυτός και μόνο αυτός…
Στην εποχή μας, με το διαδίκτυο και τα λοιπά κοινωνικά μέσα, γιατί πρέπει να κλείνουν τα σχολεία και να προκαλούνται καταστροφές εκατομμυρίων ευρώ, για να μπορούν οι μαθητές κι όσοι τους υποθάλπουν να κάνουν γνωστά όσα τους απασχολούν;
Μπορεί να πει κάτι στην ελληνική κοινωνία ο πρώτος διδάξας;
Πολύ περισσότερο όταν τα νέα δεδομένα της παγκόσμιας κοινωνίας, με τον εξαντλητικό ανταγωνισμό, απαιτούν ανθρώπους προσανατολισμένους στη γνώση κι όχι στις λογικές της ήσσονος προσπάθειας…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου