Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Περί γάμου ομόφυλλων ζευγαριών ο λόγος, με ερωτήματα και συζήτηση:
Α. Έχουν
δικαίωμα οι βουλευτές
να μη ψηφίσουν έναν νόμο που υπερασπίζεται την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, υποτασσόμενοι
ψηφοθηρικά σε ακραία θρησκευτικά και κοινωνικά στερεότυπα;
Β: Έχουν δικαίωμα τα λεγόμενα «παραδοσιακά στρώματα» της κοινωνίας να
κρατούν την κοινωνία σε δεσμά που είναι σκουριασμένα και δεν συνάδουν με την αύρα των νέων ρευμάτων που κάνει λόγο για ανθρωπισμό και ίσα δικαιώματα; Και δη ταυτιζόμενοι με τους Αγιατολάδες του βαθέως Ισλάμ;Γ. Έχει δικαίωμα
η ανέραστη και παραιτημένη από την δημιουργία οικογένειας Ιερά Σύνοδος να έχει
λόγο για ερωτικές επιλογές των ανθρώπων και να απαιτεί να ασκεί νομοθετική
εξουσία ή να καθορίζει τις σχέσεις της κοινωνίας με την Πολιτεία; Αντί, μάλιστα, να εκφράζει λόγο
επιβοηθητικό και ανθρωπιστικό; Σε αντίθεση με ότι πράττει η Καθολική εκκλησία
κι ο Πάπας Φραγκίσκος;
Προσέξτε : οι αυτονόητες
απαντήσεις στα ανωτέρω ερωτήματα ΔΕΝ σημαίνουν ότι δεν πρέπει να δούμε το
ζήτημα εις βάθος. Μπορεί ο γάμος των ομόφυλλων προσώπων να αποτελεί ανθρώπινο
δικαίωμά τους, όμως η απόκτηση παιδιών είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Πολύ
περισσότερο αν αναλογιστούμε ότι αυτά τα παιδιά μπορεί να τύχουν οικογενειακής
θαλπωρής στο σπίτι του ομόφυλου ζευγαριού, αλλά αυτό δεν είναι διόλου βέβαιο
ότι θα συμβεί και στην κοινωνία των προκαταλήψεων. Ούτε η γυναίκα (ως παρένθετη) είναι … μηχανή αναπαραγωγής παιδιών,
ειδικά αφού κατά κόρον θα γίνεται επί
χρήμασι. Μάλιστα, είναι απορίας άξιο για ποιον λόγο δεν αντιδρούν διάφορες
φεμινιστικές οργανώσεις που κατά τα άλλα διοργανώνουν διαδηλώσεις και
διαμαρτυρίες για το … χιτζάμπ….
Το ζήτημα του
γάμου των ομόφυλλων
προσώπων και η απόκτηση παιδιών με παρένθετη μητέρα είναι λεπτό. Και δεν μπορεί
ν’ αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης, σκυλοκαβγάδων και κοκορομαχιών. Ούτε στυλωμένων
ποδιών πατέρων του Έθνους.
Τηλεγραφικά
μπορούμε
να πούμε ότι είναι ανθρώπινο δικαίωμα ο γάμος ανάμεσα σε ομοφύλλους, ενώ
αναφορικά με τα παιδιά πρέπει να ισχύει ότι λέει το οικογενειακό δίκαιο και για
τα ετερόφυλλα ζευγάρια. Ότι, μόνο με σοβαρές προϋποθέσεις μπορούν να αποκτήσουν
παιδί.
Κι όποιοι
πατέρες του έθνους
δεν αντιλαμβάνονται το ανθρώπινο δικαίωμα και το καταψηφίζουν, ας παραιτηθούν για
να είναι πιστοί στους «παραδοσιακούς ψηφοφόρους» τους και στους ιερωμένους του
Μεσαίωνα.
Πρέπει να πούμε
κι αυτό: Στον ΣΥΡΙΖΑ που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον
και επί προσωπικού του προέδρου τους για το ζήτημα, εγείρουν ζήτημα ισότητας
στο θέμα της παρένθετης μητέρας. Μα δεν είναι έτσι αφού η παρένθετη μητέρα
συνδέεται με το ετερόφυλλο ζευγάρι ΜΟΝΟ με
αντικειμενικούς λόγους υγείας. Κάτι που δεν μπορεί να συμβεί στο ομόφυλλο.
Κάτι τελευταίο. Είναι απορίας
άξιο, ως πότε μερίδα βουλευτών της Δεξιάς της ΝΔ, θα πυροβολεί συστηματικά τα
πόδια της κυβέρνησής της; Κι ως πότε θα επιχειρεί να βάζει φρένο στον βηματισμό
ενός κόμματος και μιας κυβέρνησης που τρέχει προς το μέλλον; Κι ως πότε θα επιλύει τα πάντα ο Μητσοτάκης,
που είναι πανταχού παρών για να παίρνει στις πλάτες του ακόμη και ζητήματα που
απαιτούν μια απλή λύση ενός τμηματάρχη υπουργείου; Ως πότε διάφοροι βουλευτές
με ανύπαρκτο έργο θα κάνουν καριέρα, επειδή η κοινωνία αποδέχεται τον Μητσοτάκη
και θεωρεί ότι αυτός αποτελεί εγγύηση προόδου και σταθερότητας;
Ήρεμα λοιπόν,
νηφάλια
και προπάντων με αίσθηση ανθρωπισμού κι ισότητας, θα περάσει κι αυτή η
περιπέτεια. Όπως πέρασε κι αυτή η γελοία ιστορία –κάποτε- με την αναγραφή του
θρησκεύματος στις ταυτότητες που καταργήθηκε και διαφωνούσε η εκκλησία, η ΝΔ κι
ο Κώστας Καραμανλής. Όπως πέρασε κι η αντίδραση –κάποτε- της εκκλησίας, στην
αλλαγή του νόμου για τη μοιχεία, που έτρεχαν τους εραστές με τα… σεντόνια στα
δικαστήρια… Όπως πέρασε κι η αντίδραση της εκκλησίας, κάποτε- όταν καταργήθηκε
ο μεσαιωνικός νόμος που ίσχυε επί δεκαετίες και απαγόρευε στα παντρεμένα ζευγάρια να
λύσουν τον γάμο τους με διαζύγιο και χιλιάδες παιδιά εκτός γάμου – από γονείς
που ο καθένας είχε τραβήξει τον δρόμο του- τα αποκαλούσαν… μπάσταρδα…
Ηρεμία και
υπομονή λοιπόν.
Δεν είναι καν μπόρα, αλλά θα περάσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου