Κυριακή 30 Αυγούστου 2020

Παιδεία κάτω από τη βάση



Γράφει
η Βάσω Μακρυγιάννη

Η Πολιτεία σου επιτρέπει να μπεις σε κάποια Πανεπιστημιακή σχολή έχοντας βαθμό 0,6 ή 3 (Μαθηματικό στη Σάμο) επειδή θέλει κάποιος να νοικιάσει σπίτια εδώ κι εκεί στην επαρχία ή να δουλεύουν οι καφετέριες κι οι ταβέρνες και τον χειμώνα.  
Έχω την αίσθηση ότι η ανώτατη παιδεία στη χώρα μας είναι κάτι σαν
οικονομικό μοντέλο. Κάτι σαν χειμερινός τουρισμός!
Σε μια χώρα έξυπνων κι όχι βολεμένων ανθρώπων, η Σάμος θα ήταν ο κορυφαίος τόπος παγκοσμίως για την Μαθηματική επιστήμη. Με κρατικά μα και  ιδιωτικά Πανεπιστήμια που θα γίνονταν πυλώνες γνώσης κι ανάπτυξης με αναφορά τον Πυθαγόρα!  Εκεί, θα συγκεντρώνονταν οι κορυφαίοι Μαθηματικοί της χώρας και του κόσμου και θα έδιναν τα φώτα τους στους νέους της οικουμένης που θέλουν ν’ ασχοληθούν με την συγκεκριμένη επιστήμη. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβαίνει με τις Αρχαιολογικές σχολές, με τις Θεολογικές, ακόμη και με τις Ιατρικές.
Στη Σάμο, λοιπόν, στη Μαθηματική σχολή της, η βάση εισαγωγής για εφέτος είναι 3.125 μόρια. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μπορείς να περάσεις με λευκή κόλλα στα Μαθηματικά, στη Φυσική και στη Χημεία και με δυο λέξεις στην Έκθεση! Κι αν περάσεις, κουτσά στραβά θα βγεις και μετά θ’ απαιτείς διορισμό…. Αν δεν βγεις, θα έχεις χάσει κάποια χρόνια επαγγελματικού προσανατολισμού κι αποκατάστασης.
Προχθές, έβλεπα την υπουργό Παιδείας. Μια υπουργό που τη θεωρώ ότι το παλεύει μέσα στο χάος που βρήκε, είναι συνετή και κυρίως ξέρει τι της γίνεται. Τι μας είπε η Νίκη Κεραμέως; Περιχαρής μας ανακοίνωσε ότι το 77% των υποψηφίων εισάγονται σε κάποια σχολή.
Ε, αυτό είναι το δράμα μας. Για την Παιδεία, τους μαθητές, τους φοιτητές, τις οικογένειες, την οικονομία και το μέλλον του τόπου.
Έβλεπα γονέα να καμαρώνει στην τηλεόραση που το βλαστάρι του μπήκε με ….600 μόρια (δηλαδή γραπτά …. 0,6!!!) για να σπουδάσει Διαχείριση Περιβάλλοντος!!! Ένας άλλος ήταν περιχαρής επειδή ο γόνος του θα γίνει μηχανικός πληροφοριακών συστημάτων με … 3 χιλιάδες μόρια!!!  Άγνοια; Ελληνική τραγωδία;
Προσέξτε: Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι συνεχίζουμε να δημιουργούμε στρατιές νέων αμόρφωτων, ανειδίκευτων κι αστοιχείωτων ανθρώπων που αύριο δεν θα έχουν να φάνε. Ενώ ο Γαβρόγλου (ο τελευταίος ανεκδιήγητος υπουργός που εξομοίωσε ΤΕΙ με ΑΕΙ και δεν άφησε τίποτα όρθιο, με τρία  «πανεπιστημιοποιημένα» ΤΕΙ επί υπουργίας του να δέχονται φοιτητές με βαθμό κάτω από… 1!) θα εξακολουθήσει να πουλάει γνώσεις σε ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού…
Φυσικά, ο Γαβρόγλου, όπως είπαμε, είναι απλώς ο τελευταίος. Είχαν προηγηθεί διαχρονικά κι άλλα τερατουργήματα και δη διακομματικά.  Εδώ έφτασαν στο σημείο να καταργήσουν τον καλύτερο νόμο που φτιάχτηκε ποτέ για την Παιδεία (Διαμαντοπούλου) ή το νόμο της Γιαννάκου που απαιτούσε αυστηρά τη βάση του δέκα (10) για εισαγωγή.  Κι αυτά έγιναν προκειμένου να επιβιώνουν οι χυδαίες μορφές λαϊκισμού και το πελατειακό σύστημα, να συντηρούνται δεκάδες χιλιάδες καθηγητές και πρωτίστως τοπικές κοινωνίες.
Αυτά, λοιπόν, είχα κι έχω την απαίτηση ν’ αλλάξει η Κεραμέως και τούτη η κυβέρνηση.
Να συνδέσει τα Πανεπιστήμια με την αγορά εργασίας, να κλείσει σχολές ή τμήματα που κατασπαταλούν χρήματα φορολογουμένων χωρίς ουσιαστική ανταπόδοση στην κοινωνία. Να μεταρρυθμίσει την Παιδεία και δη σε πείσμα των εκ των έσω νταβατζήδων της και να σταματήσει η Ελλάδα να διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά φοιτητικής εγκατάλειψης ή λιμναζόντων φοιτητών, παγκοσμίως.  Επιπλέον, ας γίνει επιτέλους πράξη η μεταρρύθμιση με την οποία θα επιτρέπεται στα Πανεπιστήμια να καθορίζουν εκείνα τον αριθμό εισαγωγής των εισακτέων, ακόμη και τα κριτήρια εισαγωγής τους.
Πρωτίστως δε, έχω την απαίτηση από την Κεραμέως  και τούτη την κυβέρνηση να προστατέψει τα παιδιά και τα όνειρά τους από μια παραμυθένια εισαγωγή σ’ ένα εκκωφαντικό μηδενικό….



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου