Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Δρίτσας εναντίον κυβέρνησης ή κάτι άλλο;

Γράφει
ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος


Γραφικότητα, ανοησία κι ιδεοληψία ή κάτι περισσότερο;
Δεν είναι μόνο ότι ο υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, προχώρησε μέσω δικών του ανθρώπων στην κατάθεση προσφυγής εναντίον της αποκρατικοποίησης του λιμανιού!
Είναι και το το νομοσχέδιο που ετοιμάζει και συμφώνως με το οποίο ιδρύεται η ΔΑΛΠ (Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά), που θα αντικαταστήσει την ΟΛΠ Α.Ε. που προσφάτως αποκρατικοποιήθηκε;
Αυτό το γεγονός το γνωρίζει ο πρωθυπουργός;
Κι αν το γνωρίζει τι κάνει;
Γιατί δεν αποπέμπει τον
υπουργό του ο οποίος νομοθετεί κατά παράβαση των υποχρεώσεων της χώρας και όσων η κυβέρνηση αποφάσισε;
Ή μήπως το γνωρίζει και πιστός στον άκρατο κρατισμό συναινεί στην «επιχείρηση» επανακρατικοποίησης του ΟΛΠ από την πίσω πόρτα;
Το βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που να μη γελά με τα καμώματα τόσο του υπουργού Ναυτιλίας όσο και της κυβέρνησης.
Δημιουργούν μια νέα κρατική εταιρεία, η οποία όπως ισχυρίζονται όσοι γνωρίζουν, θα αποτελεί μνημείο γραφειοκρατικών αδιεξόδων και καθυστερήσεων και παρά το γεγονός ότι -  συμφώνως με όσα σχεδιάζουν ο Δρίτσας κι οι επιτελείς του -  τις αρμοδιότητες που θα έχει η ΔΑΛΠ τις έχουν ήδη κι άλλοι δημόσιοι φορείς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εξ όσων διαρρέουν, αρμοδιότητα της εταιρείας Δρίτσα θα είναι …. η… επιχειρηματική κι  επιχειρησιακή ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός του Λιμένος Πειραιώς.
Κι όχι μόνο αυτό.
Οι διαρροές κάνουν λόγο ότι οι πόροι του νέου κρατικού φορέα θα εισρέουν από τις… επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και δη σε ποσοστό ένα (1)%.
Στις επιχειρήσεις αυτές συμπεριλαμβάνουν και την ακτοπλοΐα (πέραν των όσων ήδη καταβάλει), την κρουαζιέρα αλλά και τις ναυτιλιακές εταιρείες που διατηρούν τακτικές γραμμές ή μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια.
Τουτέστιν, είναι έτοιμοι να επιφέρουν άλλο ένα σοβαρό πλήγμα στην διεθνή ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.

Όμως, δεν είναι μόνο αυτά.
Η νέα κρατική εταιρεία του… Δρίτσα, θα έχει δικό της (11μελές) διοικητικό συμβούλιο και δικό της  διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό.
Δηλαδή νέες προσλήψεις και τακτοποίηση ημετέρων.
Ήδη τον Πειραιά έχουν εμφανιστεί περισσότερα από τρία –τέσσερα (3-4) πρόσωπα, τα οποία προβάλλονται ως υποψήφιοι πρόεδροι ή διευθύνοντες σύμβουλοι της ΔΑΛΠ!

Είναι και κάτι ακόμη.
Αν δημιουργηθεί η ΔΑΛΠ, η γραφειοκρατία κι οι επικαλύψεις θα μεγεθυνθούν στο πολλαπλάσιο.
Αυτή τη στιγμή ήδη υπάρχουν τέσσερις δομές λήψεως αποφάσεων για το λιμάνι.
1.      Ο ιδιώτης παραχωρησιούχος
2.      Υπουργείο Ναυτιλίας ομού μετά της Γ.Γ. Λιμένων
3.      Λιμενικό Σώμα ομού μετά του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά
4.      Ρυθμιστική αρχή Λιμένων
Κι ήδη δημιουργείται χάος με τις επικαλύψεις και τις χρονοβόρες διαδικασίες.
Πόσο μάλλον και με την… ιδεοληπτική ανοησία του Δρίτσα.
Που είναι ξεκάθαρο ότι θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στον παραχωρησιούχο, αφού εκτός από το να διαμορφώνει προτάσεις προς έγκριση από τον υπουργό για «την επιχειρηματική, επιχειρησιακή ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του λιμένα Πειραιά» θα «μελετά σχέδια αναβάθμισης και έργων» και θα διατυπώνει ερωτήματα για λειτουργία και ανάπτυξη λιμένα, κ.ά.
Τουτέστιν προσκόμματα στην ιδιωτική πρωτοβουλία, σπατάλη χρημάτων κι αντιπαραγωγικές διαδικασίες…
Συμπερασματικά, το ερώτημα είναι ένα και μόνο:

Χρειάζεται ο τόπος άλλη μια αντιπαραγωγική δημόσια εταιρεία και μάλιστα τη στιγμή που οι αρμοδιότητες που θα έχει υπερκαλύπτονται ήδη από άλλους δημόσιους φορείς;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου