Γράφει
ο Απόστολος Λακασάς
ο Απόστολος Λακασάς
Συμψηφισμός αντί συνωστισμού; Μάλλον ο «συμψηφισμός» θα είναι μία από τις... hot λέξεις της κριτικής που θα δεχθεί το νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, το οποίο θα λάβει τη θέση του βιβλίου της Μαρίας Ρεπούση και των συνεργατών της, το οποίο απεσύρθη το 2008.
Σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, εννέα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούν τον επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας του νέου βιβλίου, ομότιμο καθηγητή του ΑΠΘ Ιωάννη Κολιόπουλο, ότι το βιβλίο έχει ιστορικά ατοπήματα.
Σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, εννέα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούν τον επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας του νέου βιβλίου, ομότιμο καθηγητή του ΑΠΘ Ιωάννη Κολιόπουλο, ότι το βιβλίο έχει ιστορικά ατοπήματα.
Και η ερώτηση των 9 κρίνει ως σοβαρότερο ατόπημα «αυτό που αποδίδει την ίδρυση του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ σε πρωτοβουλία των Άγγλων.
Διαβάζουμε στο βιβλίο: «Με την ηθική και υλική υποστήριξη της Βρετανίας δημιουργήθηκαν τρεις αντιστασιακές οργανώσεις, το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, ο ΕΔΕΣ και η ΕΚΚΑ».
Ταυτόχρονα, τα Δεκεμβριανά, με μια λογική συμψηφισμού, αποδίδονται «σε λάθη και παραλείψεις όλων των παρατάξεων και στην ανάμειξη των Άγγλων», όπως λέει.
Αυτή είναι η άποψη των βουλευτών για το βιβλίο, η οποία επιδέχεται κριτική.
Ταυτόχρονα, τα Δεκεμβριανά, με μια λογική συμψηφισμού, αποδίδονται «σε λάθη και παραλείψεις όλων των παρατάξεων και στην ανάμειξη των Άγγλων», όπως λέει.
Αυτή είναι η άποψη των βουλευτών για το βιβλίο, η οποία επιδέχεται κριτική.
Από την άλλη, ιδιαίτερης προσοχής θα πρέπει να τύχει το τρίτο και τελευταίο υποερώτημα της ερώτησης:
«Είναι στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας να εγκαταλείψει την πρακτική της ανάθεσης στη συγγραφή σχολικών εγχειριδίων και να επιστρέψει στη δημοκρατική και επιστημονικά αρτιότερη πρακτική του διαγωνισμού;».
Ο στόμφος και η ευτελής ειρωνεία βγάζουν μάτι (τι να απαντήσει, βρε αδελφέ, το υπουργείο; Ότι δεν είναι στις προθέσεις του;), τα οποία μάλλον είναι φυσικό επακόλουθο της έλλειψης (και) έρευνας σχετικά με τη συγγραφή του νέου βιβλίου.
Διαγωνισμός προκηρύχθηκε, αλλά κατέληξε άγονος, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στην απευθείας ανάθεση της συγγραφής.
Βέβαια, οι συντάκτες της ερώτησης έχουν δίκιο όταν λένε ότι «η ιστορική συνείδηση αρχίζει να διαμορφώνεται στα χρόνια του δημοτικού (σημ.: με πεζά η λέξη!) όταν ο μαθητής διατυπώνει τα πρώτα του ερωτήματα και έχει τις πρώτες του αναζητήσεις» και ότι «ο ρόλος του σχολικού εγχειριδίου είναι να εγείρει το ενδιαφέρον του παιδιού για την Ιστορία, να καλλιεργεί την κριτική του σκέψη, να προκαλεί ερωτήματα και προβληματισμούς».
Δυστυχώς όμως η πολιτική σκηνή παρουσιάζεται ανακόλουθη σε σχέση με τις διακηρύξεις και η Αριστερά έχει μεγάλο μερίδιο σε αυτό.
Μία μετά την άλλη χάνονται οι ευκαιρίες για να καθήσουν όλοι στο τραπέζι και, διά επιστημόνων, να συζητήσουν για το τι διδάσκεται και πώς το μάθημα της Ιστορίας από το Δημοτικό έως και το Λύκειο.
Τελευταία ευκαιρία η συζήτηση για τη νέα δομή του Λυκείου, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθέτησε τις γνωστές καταγγελτικές κορώνες, αλλά για ουσιαστικά ζητήματα ουδέν.
«Ο τρόπος που διδάσκεται η Ιστορία καθορίζει το επίπεδο της ανάπτυξης και της κουλτούρας κάθε χώρας», ανέφερε η Μαρία Ρεπούση το βράδυ της Τρίτης στην εκπομπή «Ευθέως» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ.
Η εκπομπή ήταν μεταμεσονύχτια, οπότε πολλοί μπορούν να υποστηρίξουν ότι εκείνη την ώρα είχαν αποκοιμηθεί.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου