Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014

Η «πρώτη φορά», έτσι κι αλλιώς

Γράφει
ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος


Η ιδεολογική ρηχότητα και πανσπερμία οδηγεί σε αναμφίβολου αποτελέσματος επικοινωνιακά τεχνάσματα, λένε οι μεν.
Αντιδράσεις από υπερσυντηρητικούς κύκλους, λένε οι δε.
Η ουσία είναι μία.
Η «επιχείρηση» προσέλκυσης νέων ψηφοφόρων από το Ποτάμι με το νέο διαδικτυακό διαφημιστικό, προκαλεί αντιδράσεις.
Άλλες ουσιαστικές κι άλλες υποκριτικές.
Να σταθούμε κατ’ αρχάς στις πρώτες.
Πολλοί ισχυρίζονται ότι το διαφημιστικό μήνυμα πλήττει την αξιοπρέπεια των γυναικών.
Παραλληλίζει ευθέως την σεξουαλική τους ζωή με το δικαίωμά τους στο εκλέγειν.
«Η πρώτη φορά» στην σεξουαλική τους ζωή ταυτίζεται με την ψήφο στις ευρωεκλογές! Μια νέα κοπέλα επικαλείται την ανδρική φαντασίωση και κλείνει την κουρτίνα της κρεβατοκάμαρας –κάλπης. Μια ώριμη γυναίκα που έχει καιρό να ψηφίσει – κάνει έρωτα, επικαλείται το ίδιο.
Συνειρμικά, ο σεξουαλικός τους σύντροφος ταυτίζεται με τον Σταύρο Θεοδωράκη ή τον Τσακυράκη ή τον Γραμματικάκη.
Σεξισμός, λένε.
Με το διαφημιστικό μήνυμα οι γυναίκες καλούνται να συμμετάσχουν στις εκλογές, όχι ως ενεργοί κι υπεύθυνοι πολίτες της κοινωνίας, αλλά ως σεξουαλικά αντικείμενα.
Το έκανε κι ο Ομπάμα, προβάλλεται ως δικαιολογία μετά τον αχό που δημιουργήθηκε.
Ε και; Είναι δικαιολογία πειστική αυτή;
Μπορεί να αναζητούνται ψηφοφόροι με βάση την «πρώτη φορά» στο σεξ, όσο κι αν αυτό είναι αλληγορικό;
Μπορεί ν’ αναζητούνται ψηφοφόροι με τρόπους πέραν της πολιτικής λογικής, των θέσεων και των επιχειρημάτων.
Μπορεί η έλλειψη αυτών και οι ξεκάθαρες θέσεις να υποκαθίστανται με ευρείας επικοινωνιακής λογικής μηνύματα;
Κι είναι νέα πολιτική αυτή, όπως επαγγέλλεται το Ποτάμι ή επιχείρηση προσέλκυσης των made apolitika ψηφοφόρων που τους λείπει αφόρητα το «ΚΛΙΚ» και το Life style τύπου Κωστόπουλου;

Από την άλλη πλευρά, η υποκρισία.
Και δη από τα βαθειά συντηρητικά κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΔΗΜΑΡ, αλλά και το ΠαΣοΚ, που έσπευσαν να ρίξουν ανάθεμα στο διαφημιστικό μήνυμα.
Που δεν διακρίνουν αλλαχού εκχυδαϊσμό της πολιτικής μας ζωής, αλλά μόνο στο διαφημιστικό μήνυμα του Ποταμιού.
Που δεν διακρίνουν τις διάφορες κυρίες που κοσμούν τα ψηφοδέλτιά τους και προτάσσουν τα κάλλη τους από τον πολιτικό τους λόγο.
Που έχουν κοσμήσει με γυμνές ή ημίγυμνες φωτογραφίες τους εξώφυλλα περιοδικών ή άλλων εντύπων της «κίτρινης» υποκουλτούρας.
Που δεν έχουν αντιδράσει στο παραμικρό για λογής λογής τηλεοπτικά μηνύματα –διαφημίσεις, με χυδαίο ή σεξιστικό ή προσβλητικό για τη γυναίκα περιεχόμενο.
Δεν είδα τον διαμαρτυρόμενο Δημήτρη  Παπαδημούλη να βγάζει άχνα για τις «καλλιτεχνικές» φωτογραφίες της συντρόφισσάς του Πάολας Μπακίντου, στην προσπάθειά της να στηρίξει τον Αλέξη Τσίπρα.
Δεν είδα κανέναν ή καμιά από το ΠαΣοΚ να βγάζουν άχνα από τις γυμνές φωτογραφίες της συντρόφισσας Αφροδίτης Αλ Σάλεχ.
Συριζοπασοκουβελικοί γεροντοκορισμοί…

Το περίεργο είναι ότι για το συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα δεν αντέδρασαν ακόμη η Νέα Δημοκρατία κι οι γνωστοί χριστιανοταλιμπάν ρασοφόροι του σκοταδισμού.
Μου φαίνεται ότι θα πρέπει ν’ ανησυχούν στο Ποτάμι…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου