Τι θα συμβεί στο δημόσιο
μέχρι το τέλος του 2012
Είναι σαφές ότι εξ αιτίας των πολιτικών αγκυλώσεων των υπουργών του ΠαΣοΚ (κυρίως), της ανικανότητάς τους αλλά και της εξάρτησής τους από τις λογής λογής συντεχνίες του δημοσίου, εδώ και δυο χρόνια δεν έχει προχωρήσει απολύτως τίποτα στην κατεύθυνση της μείωσης του δημοσίου τομέα και της μεταρρύθμισής του με ψαλίδισμα των αρμοδιοτήτων του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο στόχος
της μείωσης των δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000 ως το 2015, θεωρείται ακόμη και από τους πλέον αισιόδοξους απολύτως εξωπραγματικός.
Το πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα στον δημόσιο τομέα, πέραν όλων των άλλων, καταδεικνύεται και από την off the record συζήτηση κορυφαίου στελέχους της κυβέρνησης Παπανδρέου, ο οποίος ανερυθρίαστα στο περιθώριο πολιτικής εκδήλωσης ανέφερε ότι ουσιαστικά κανένας δεν γνωρίζει πόσοι ακριβώς αμείβονται από το δημόσιο!
Η κατάσταση, όμως, με τις συνεχείς αναβολές σε όλα όσα έχει δεσμευθεί να πράξει η ελληνική Πολιτεία και δεν πράττει, έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Συμβαίνει ότι ακριβώς λέει ο…ποιητής: Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν!
Η υπάρχουσα, όμως αναβλητικότητα, δεν μπορεί να συνεχίζεται εσαεί και προς χάρη του δημοσίου τομέα να την πληρώνουν όλοι οι Έλληνες!
Διότι, ουσιαστικά αυτό συμβαίνει.
Το Κράτος για να συντηρήσει τον στρατό του δημοσίου, δανειζόταν επί χρόνια υπέρογκα ποσά.
Σε συνδυασμό δε με όλες τις άλλες στρεβλώσεις, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.
Παρ’ όλα αυτά κανένας από τους έχοντες την ευθύνη των αποφάσεων δεν κάνουν το παραμικρό για ν’ αλλάξει η κατάσταση.
Τώρα, λοιπόν, αφού δεν κάναμε ότι έπρεπε να κάνουμε επί δυο χρόνια, έφτασε ο κόμπος στο χτένι.
Συμφώνως με πληροφορίες που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση, έρχονται μέχρι το τέλος του 2012 άμεσες απολύσεις και αλλαγή του κανόνα πέντε προς ένα αναφορικά με αποχωρήσεις και προσλήψεις.
Αυτό θα συμβεί με απαίτηση των δανειστών μας, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για 150.000 λιγότερους δημοσίους υπαλλήλους το 2015.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, παρά τις συνεχείς καθυστερήσεις και παλινωδίες του Δημήτρη Ρέππα, επαναφέρει το ζήτημα της διαχείρισης του προσωπικού, μέσω και της αξιολόγησης των υπαλλήλων.
Η απόφαση που αναμένεται να ληφθεί άμεσα, αφορά την εφαρμογή επιτελικών
λειτουργιών των υπουργείων, γεγονός που αυτονόητα απαιτεί, εκτός των άλλων, και προσωπικό «υψηλής, κατά κανόνα,κατάρτισης».
Συνεπώς, δια της πλαγίας οδού, θα οδηγηθούμε στην δραστική μείωση των θέσεων των υπαλλήλων «χαμηλών προσόντων».
Σε πρώτη φάση αναμένεται να καταργηθούν οι οργανικές θέσεις της κεντρικής διοίκησης, στις οποίες υπηρετούν υπάλληλοι υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Θα καταργηθούν, δηλαδή, το 44% των οργανικών θέσεων των υπουργείων.
Στη συνέχεια, αναμένεται ότι οι νέοι οργανισμοί θα λαμβάνουν υπ’ όψη τους τον επιτελικό χαρακτήρα των υπουργείων και θα μεριμνούν για τη στελέχωσή τους με προσωπικό υψηλών προσόντων.
Επιπλέον, θεωρείται βέβαιο ότι θα εφαρμοστούν οι μετακινήσεις από υπουργείο σε υπουργείο, γεγονός που θα επιτρέψει την εισροή νέου ανθρώπινου κεφαλαίου στην κεντρική διοίκηση δίχως συνεπαγόμενο οικονομικό κόστος.
Στην περίπτωση, όμως, των μετακινήσεων δημοσίων υπαλλήλων από υπουργείο σε υπουργείο, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να παρακαμφθεί το εμπόδιο της ύπαρξης πολλών διαφορετικών κλάδων σε όλο το εύρος της διοίκησης.
Οι κλάδοι που προβλέπονται σήμερα στην κεντρική διοίκηση ανέρχονται σε 1.347 (!!!), αριθμός που καθιστά αδύνατη την διοίκησή τους με ενιαίο τρόπο.
Η ύπαρξη χιλιάδων κλάδων στον δημόσιο τομέα, εκτός από το ότι τον καθιστά αντιπαραγωγικό, διευκολύνει και την εξάπλωση -διαιώνιση της διαφθοράς.
Δηλαδή, ένας υπάλληλος κάποιου υπουργείου, από την είσοδό του στο δημόσιο και στο συγκεκριμένο υπουργείο, μέχρι τη συνταξιοδότησή του, θα παραμείνει ακινητοποιημένος σε αυτό, με όσα εκ τούτου συνεπάγονται.
Σήμερα, για να μετακινηθεί, απαιτείται η άκρως συντεχνιακή γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου!
Αντ’ αυτού, η τρόικα προτείνει τη δημιουργία διυπουργικών κλάδων, στους οποίους θα εντάσσονται οι υπάλληλοι με τα πλούσια προσόντα, οι οποίοι εν συνεχεία θα υπηρετούν σε όποιο υπουργείο έχει ανάγκη στελέχωσης.
Είναι σαφές, ότι η δημιουργία διυπουργικών κλάδων (αντί των χιλιάδων σημερινών), στους οποίους θα συγχωνευτούν οι υπάρχοντες κατακερματισμένοι και αναχρονιστικοί κλάδοι, είναι το μέσο που θα οδηγήσει προς την εφαρμογή της έννοιας του κρατικού υπαλλήλου, οποίος θα μπορεί να υπηρετεί σε όποια θέση προκύπτει η οποία ταιριάζει στα προσόντα του, τις γνώσεις και τις δεξιότητές του.
Είναι σαφές, ότι η δημιουργία διυπουργικών κλάδων (αντί των χιλιάδων σημερινών), στους οποίους θα συγχωνευτούν οι υπάρχοντες κατακερματισμένοι και αναχρονιστικοί κλάδοι, είναι το μέσο που θα οδηγήσει προς την εφαρμογή της έννοιας του κρατικού υπαλλήλου, οποίος θα μπορεί να υπηρετεί σε όποια θέση προκύπτει η οποία ταιριάζει στα προσόντα του, τις γνώσεις και τις δεξιότητές του.
Όλα αυτά, θα υποχρεώσουν τους δημοσίους υπαλλήλους «χαμηλών προσόντων», των
οποίων οι οργανικές θέσεις θα καταργηθούν στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των υπουργείων ή θα εκχωρηθούν στον ιδιωτικό τομέα, να πάρουν το δρόμο της απόλυσης, μετά την αξιολόγηση, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου