Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2016

Η Αγιά Σοφιά, η… τσόντα & τα τζαμιά

Γράφει
ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος


Αυτή η ιστορία με την ανάγνωση του Κορανίου στην Αγιά Σοφιά δείχνει ξεκάθαρα πόσο οι λογής λογής «ισμοί» έχουν περάσει στο dna του λαού μας.
Στα παραμύθια που εμείς πλάσαμε και περνάμε από γενιά σε γενιά.
Στην υποκρισία που μας διέπει.

Να τα πάρουμε τα
πράγματα από την αρχή.
Ναι είναι τουλάχιστον άκομψο, τουλάχιστον προκλητικό, τουλάχιστον απρεπές αυτό που συμβαίνει με την Αγιά Σοφιά.
Ή και σε άλλους χριστιανικούς ναούς.
Είναι και ανίερο για όσους πιστεύουν και ασπάζονται τον Χριστιανισμό, όπως η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας.
Όμως, υπάρχει και το αλλά…

Πόσοι από εμάς ξέρουμε ότι στο μεγαλύτερο μνημείο του Οθωμανισμού, το πρώτο τζαμί που κτίστηκε στη Θεσσαλονίκη το 1468, το περίφημο Χαμζά Μπέη Τζαμί (Αλκαζάρ), είχε γίνει κινηματογράφος και έπαιζε… τσόντες του Γκουσγκούνη, του Πιτσιλού, της Γκιζέλας Ντάλι , της Τίνας Σπάθη και άλλων πρωταγωνιστών του  είδους, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’80;
Πόσοι από εμάς ή της τότε κοινωνίας διαμαρτυρήθηκαν για τις προκλήσεις εις βάρος των μουσουλμανικών ιερών και οσίων ή την απαξίωση τους;
Πόσοι από εμάς δεν θα έσκιζαν τα ιμάτιά τους αν κάτι αντίστοιχο συνέβαινε σε μια εκκλησία ενός δικού μας αγίου;

Να πούμε κι άλλα;
Όταν γκρεμίστηκαν τα πέντε (αν δεν απατώμαι) από τα επτά τζαμιά στη Φλώρινα, που ήταν όλοι αυτοί που εξανίστανται;
Πού ήταν όλοι αυτοί όταν διάφορα μικρά τζαμιά σε όλη τη χώρα και κυρίως στη Βόρειο Ελλάδα, απέκτησαν άλλες χρήσεις;
Αυτό δεν ήταν ασέβεια;
Κι είναι μόνο των εξ Ανατολών γειτόνων;

Το περίφημο «Φετιχιέ τζαμί» (κτίριο του 15ου αιώνα) στην Αθήνα, εμείς δεν το είχαμε κάνει… στρατιωτικό φούρνο;
Δεν το κάναμε αποθήκη για τα αντικείμενα των ανασκαφών της αρχαίας Αγοράς;
Μετά την ένταξή του στο υπουργείο Πολιτισμού (2010) για την ανακαίνισή του, δεν προορίζεται για χώρος πολιτισμικών εκδηλώσεων και συναυλιών;
Αυτό δεν είναι ασέβεια;

Το τζαμί Κιουτσούκ Χασάν ή Γιαλί Τζαμισί, στα Χανιά, δεν το χρησιμοποιούμε ως χώρο πολιτισμικών εκδηλώσεων;
Το ίδιο δεν γίνεται με το Φετιχιέ τζαμί, της Ναυπάκτου;
Η μη αναστήλωση του Βαλιδέ τζαμιού της Μυτιλήνης (το παλαιότερο του νησιού, κτισμένο το 1615), το οποίο παρ’ ότι έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο από τα χρόνια υπουργίας Τρίτση, δεν αποτελεί μνημείο της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς;
Για την οποία κατά τα άλλα κοπτόμαστε;
Το τζαμί Τζισταράκη (κτισμένο το 1759) στο Μοναστηράκι, δεν το έχουμε κάνει παράρτημα του μουσείου ελληνικής λαϊκής τέχνης και στεγάζει συλλογές έργων κεραμικής;
Ενώ εκεί παλιότερα, επί βασιλείας Όθωνα, δίνονταν χοροεσπερίδες και μετά χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή;
Αυτό δεν είναι ασέβεια;

Ας δούμε λοιπόν και στον καθρέφτη μας.
Ας κάνουμε κι εμείς την αυτοκριτική μας.
Πρωτίστως ως κοινωνία και δευτερευόντως ως πολιτικό σύστημα.
Σαφώς και έπρεπε –και καλά έκανε- το υπουργείο Εξωτερικών να διαμαρτυρηθεί στον Ερντογάν.
Με μια ανακοίνωση που μεταξύ άλλων αναφέρει ότι παρόμοιες ενέργειες καταδεικνύουν έλλειψη σεβασμού έναντι θρησκευτικών μνημείων που αποτελούν σύμβολα παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς.
Μπα;
Κι αφού μας κόπτει η παγκόσμια πολιτισμική κληρονομιά, γιατί δεν βγήκε μια ανακοίνωση για τις καταστροφές που συντελέστηκαν στην Παλμύρα;
Γιατί αποκρύπτουμε συστηματικά από τα μαθητικά μας βιβλία, ότι μέχρι και τον Παρθενώνα εμείς κάναμε … εκκλησία της … Παναγίας της … Αθηνιώτισσας;
Γιατί μας ενοχλεί η ασέβεια των άλλων αλλά εμείς συστηματικά ασεβούμε με την άρνησή μας να κτίσουμε τζαμί στην Αθήνα για να εκκλησιάζονται και να προσεύχονται οι αλλόθρησκοι ημών;

Και να πούμε και κάτι άλλο;
Για πρώτη φορά διακρίνω λογική σε δηλώσεις υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως σ' αυτές του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών, του Νίκου Ξυδάκη, που είπε ότι δεν είναι κάτι τραγικό και δεν αποτελεί έλλειψη σεβασμού η ανάγνωση ενός θρησκευτικού κειμένου…



1 σχόλιο:

  1. ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ
    Μήπως η παγκοσμιοποίηση και "η νέα τάξη πραγμάτων" έχει αλλοιθωρίσει ανησυχιτικά την κρίση μας;
    Πως αλλοιώς να δούμε σαν "φυσιολογική" την απαίτηση οι "κατακτηθέντες" να κοιτάνε σαν κόρη οφθαλμού
    τα τζαμιά των "κατακτητών" τους;
    ΄Η όταν "δεν είναι κάτι τραγικό " που οι "κατακτητές" καταστρέφουν ή οικειοποιούνται
    συστηματικά εκατοντάδες εκκλησίες και θρησκευτικά μνημεία που άνθιζαν για αιώνες "πριν από αυτούς";
    Είναι "ανθρωπισμός" να ανοίγεις τα σύνορά σου και να χτίζεις τζαμιά σε όλους όσους προσέρχονται ή "φυτεύονται"
    γνωρίζοντας πως η αντίπερα όχθη σου λέει ξεκάθαρα πως "Τα τζαμιά είναι τα στρατόπεδά μας,
    οι μιναρέδες είναι οι ξιφολόγχες μας";
    Έλεος πλέον με τους "μοντέρνους" παγκοσμιοποιημένους!! Λ. Κουμάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή