Αποκλείουν δρόμους με τη συνήθη τακτική του…τσαμπουκά και του…τζάμπα μάγκα!
Με την απειλή ότι αν δεν αποσυρθεί το νομοσχέδιο με το οποίο απελευθερώνεται το επάγγελμά τους, θα κλείνουν αιφνιδιαστικά τους δρόμους, οι ταξιτζήδες επιχειρούν για μια ακόμη φορά να κρατήσουν υπό ομηρεία την κοινωνία. Ήδη, κάνοντας επίδειξη θράσους, έχουν συγκεντρώσει περισσότερα από 350 ταξί στη Λεωφόρο Μεσογείων (στην άνοδο από κέντρο προς Αγία Παρασκευή και Χαλάνδρι) και έχουν προκαλέσει απίστευτη κυκλοφοριακή συμφόρηση και φυσικά την…αγανάκτηση εκατομμυρίων ανθρώπων που θέλουν να πάνε στις δουλειές τους, αλλά παραμένουν εγκλωβισμένοι. Η συμφόρεση που έχει δημιουργηθεί από τις παρυφές της Λεωφόρου Συγγρού,
το Παναθηναϊκό στάδιο, την Κηφισίας και τους κάθετους δρόμους, είναι άνευ προηγουμένου, ενώ η Λεωφόρος Μεσογείων είναι …αδιάβατη. Ταυτοχρόνως, έχουν σταθμεύσει εκατοντάδες ταξί στην παραλιακή και στην εθνική, στο ύψος του Περιστερίου. Πληροφορίες αναφέρουν, ότι η επόμενη κίνησή τους είναι να μεταβούν με «κίτρινη» πορεία προς τη Βουλή.
Απέναντι σε μια κοινωνία που ζητά επιτέλους εξυπηρέτηση γιατί πληρώνει και μάλιστα ακριβά τη μετακίνηση οι ιδιοκτήτες ταξί εμμένουν στις πρακτικές του παρελθόντος. Εμμένουν στο «πάω ... εκεί κι αν θέλεις έλα» ή στο «δεν ανοίγω το air condition γιατί ακρίβυνε το πετρέλαιο», εμμένουν στην ομηρία μιας ολόκληρης κοινωνίας μέσω συγκεκριμένου (μικρού) αριθμού ταξί. Κρατούν παράλληλα ομήρους χιλιάδες εργαζόμενους οδηγούς ταξί στερώντας τους τη δυνατότητα σε αξιοπρεπές μεροκάματο.
Παραδείγματα μεγάλων Μητροπόλεων, απ' τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο μέχρι το Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και τη Ρώμη, με πληθυσμούς πολλαπλάσιους αυτούς της Αθήνας, αν όχι ολόκληρης της Ελλάδας, καταδεικνύουν ότι οι αγκυλώσεις ενός «κλειστού» επαγγέλματος στρέφονται εναντίον όλων.
Μόνο το πλαφόν στον αριθμό των ταξί στέλνει στα σκουπίδια οποιαδήποτε ελπίδα για καλύτερη εξυπηρέτηση. Χωρίς αυξημένο ανταγωνισμό οι τιμές παραμένουν ψηλά για όλους.
Κάπως έτσι φτάνει μια άδεια ως και 200.000. Φτάνει σε αυτά τα ύψη γιατί κάποιοι σε βάρος των πολιτών που ανέχονται αναγκαστικά διπλή και τριπλή ταρίφα θησαυρίζουν. Αυτοί θησαυρίζουν και οι πολίτες χάνουν χρόνο και χρήμα.
Παραλλήλως, οι οδηγοί με τις τιμές στα ύψη δεν μπορούν να αγοράσουν άδεια και να βγάλουν στο δρόμο δικό τους ταξί, ούτε οι πολίτες μπορούν να έχουν περισσότερες επιλογές.
Παραδείγματα μεγάλων Μητροπόλεων, απ' τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο μέχρι το Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και τη Ρώμη, με πληθυσμούς πολλαπλάσιους αυτούς της Αθήνας, αν όχι ολόκληρης της Ελλάδας, καταδεικνύουν ότι οι αγκυλώσεις ενός «κλειστού» επαγγέλματος στρέφονται εναντίον όλων.
Μόνο το πλαφόν στον αριθμό των ταξί στέλνει στα σκουπίδια οποιαδήποτε ελπίδα για καλύτερη εξυπηρέτηση. Χωρίς αυξημένο ανταγωνισμό οι τιμές παραμένουν ψηλά για όλους.
Κάπως έτσι φτάνει μια άδεια ως και 200.000. Φτάνει σε αυτά τα ύψη γιατί κάποιοι σε βάρος των πολιτών που ανέχονται αναγκαστικά διπλή και τριπλή ταρίφα θησαυρίζουν. Αυτοί θησαυρίζουν και οι πολίτες χάνουν χρόνο και χρήμα.
Παραλλήλως, οι οδηγοί με τις τιμές στα ύψη δεν μπορούν να αγοράσουν άδεια και να βγάλουν στο δρόμο δικό τους ταξί, ούτε οι πολίτες μπορούν να έχουν περισσότερες επιλογές.
Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών , λένε ότι το άνοιγμα της αγοράς των ταξί θα γίνει με κανόνες, οι οποίοι δεν θα επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να χρησιμοποιεί το επάγγελμα του ταξιτζή ως ευκαιριακή απασχόληση. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται η θέσπιση ακόμα και χρηματικής εγγύησης για την παραμονή του ενδιαφερομένου στο επάγγελμα, για συγκεκριμένο ελάχιστο χρονικό διάστημα (π.χ. 3-5 χρόνια). Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι εγγυήσεις θα είναι τέτοιες που δεν θα εμποδίζουν όποιον πραγματικά θέλει να ασκήσει το επάγγελμα του ταξιτζή, να το κάνει. Στις προϋποθέσεις που θα τεθούν, θα είναι και η είσοδος στον κλάδο με καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου