Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

«Είστε βλάκες κι έχετε πολιτικούς κολλημένους στο εβδομήντα και στο ογδόντα»…

Ένα ξέσπασμα κορυφαίου
παράγοντα της κρουαζιέρας!

Συζητούσα το πρωί με κορυφαίο παράγοντα της τουριστικής ναυτιλίας, άνθρωπο που δεν έχει πλέον τις δραστηριότητές του στην Ελλάδα, εξ αιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζει κατά τακτά χρονικά διαστήματα στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και του ακατανόητου – παγκοσμίως – νόμου ημίμετρου της κυβέρνησης, που δεν απελευθερώνει την κρουαζιέρα.
«Έχετε πολιτικούς που το μόνο που σκέπτονται είναι το πολιτικό κόστος», έλεγε στην δημοσιογραφική ομήγυρη.
Συνέχισε λάβρος. 
«Νομίζουν ότι
 κυβερνούν στις δεκαετίες του εβδομήντα και του ογδόντα. Φοβούνται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των καιρών. Φοβούνται και τη σκιά τους. Είναι δυνατόν να μη κατανοούν ότι η κρουαζιέρα είναι μια κολοσσιαία βιομηχανία, από την οποία ωφελούνται χιλιάδες εργαζόμενοι, είτε στην ίδια, είτε στα παράπλευρά της επαγγέλματα; Είναι δυνατόν, να σπρώχνουν στην Τουρκία, στην Αίγυπτο ή σε άλλα Μεσογειακά λιμάνια, εκατομμύρια εύπορους τουρίστες; Δηλαδή, καλούς πελάτες; Είναι δυνατόν να μη κατανοούν ότι η Ελλάδα, είτε με τα νησιά της, είτε με τους αρχαιολογικούς της θησαυρούς, θα μπορούσε να ήταν το Μεσογειακό κέντρο της κρουαζιέρας; Δεν υπάρχει μεγάλη εταιρεία στον κόσμο, που να μη θέλγεται από μια τέτοια προοπτική. Ξέρετε το οφέλη θα είχε η Ελλάδα; Ανυπολόγιστα!»

Τι σας ενοχλεί και δεν γίνεται αυτό πράξη; τον ρώτησα.
«Μα θέλει κι ερώτημα; Μπορείτε να μου πείτε μια χώρα στον κόσμο, στην οποία έχει τη βάση της μια εταιρεία κρουαζιέρας, η οποία να την υποχρεώνει να έχει συγκεκριμένη σύνθεση πληρώματος; Αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα, αφού οι πολιτικοί σας αρνούνται να ξεφύγουν από τις λογικές που τους επιβάλλουν μια φούχτα συνδικαλιστές του ΚΚΕ…
Μπορείτε να μου πείτε μια χώρα στον κόσμο, στην οποία κάθε λίγο και λιγάκι να κλείνουν τα λιμάνια και οι εταιρείες να υφίστανται ζημιές εκατομμυρίων;
Ε, λοιπόν, οι μόνες που δεν χάνουν είναι οι εταιρείες κρουαζιέρας. Εμείς, για παράδειγμα (αναφέρθηκε στην εταιρεία που είναι μεγαλομέτοχος, από τις κορυφαίες του χώρου της κρουαζιέρας παγκοσμίως), «σπάσαμε» την εταιρεία! Τη μισή την πήγαμε στην Κύπρο και την άλλη μισή στην Ισπανία.
Το 2011, μόνο εμείς, θα μεταφέρουμε περισσότερους από 300.000 τουρίστες…
Ελάχιστοι θα φτάσουν στην Ελλάδα κι αυτοί μόνο σε κάποια νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Πάτμος…Ποιος χάνει;».

Ήταν, πράγματι, καταιγιστικός! Κι είχε όρεξη να συνεχίσει:
«Είστε βλάκες! Δεν εξηγείται διαφορετικά. Ακόμη κι αν χάσουν τις δουλειές τους 100-200 ναυτεργάτες, θα ανοίξουν πολλά άλλα παράπλευρα επαγγέλματα, που το όφελος θα είναι χιλιάδες φορές μεγαλύτερο.
Από απλούς ναυτικούς πράκτορες, μέχρι τουριστικά γραφεία και επιχειρήσεις.
Από προμηθευτές εκατοντάδων αναλώσιμων προϊόντων, μέχρι και μονάδες μικροεπισκευών.
Από ξεναγούς μέχρι πούλμαν.
Από καταστηματάρχες μέχρι την ελληνική εφορία…
Τα σκέφτεται κάποιος όλα αυτά; Έχετε απλή λογική;»….

Τι να του πεις…Ότι έχει άδικο;
Την ίδια ώρα, δεκαπέντε –μετρημένοι – άνθρωποι, με κόκκινες σημαίες και υψωμένες γροθιές, έκλειναν κεντρικό δρόμο του Πειραιά φωνάζοντας:
«Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη»….  




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου