Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Ας αρχίσουμε κι ας τελειώνουμε...

Τον προηγούμενο Μάιο, 14 εταιρείες του Δημοσίου μεταβιβάστηκαν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου, η οποία μπορεί να προχωρήσει στην πώλησή τους, τα ακόλουθα περιουσιακά στοιχεία:
• Το 51,03% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ.
• Το 50,96% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ.
• Το 65% της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου.
• Το 34,03% της ΕΥΔΑΠ.
• Το 34,01% της ΕΥΑΘ.
• Το 98,44% του
 Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος.
• Το 80,97% της ΕΛΒΟ.
• Το 25% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
• Το 17% της ΔΕΗ.
• Το 34,04% του μ. κεφ. του Τ.Τ.
• Το 92,68% των μετοχών ΑΤΕ.
• Το 100% της Ελληνικό Α.Ε.
• Το 35,47% της ΕΛ.ΠΕ.
• Το 55,19% της ΛΑΡΚΟ.

Πέραν, όμως, αυτών υπάρχει ο κοστοβόρος ΟΣΕ, ο οποίος επιβαρύνει τον κρατικό κορβανά περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ τον χρόνο και είναι η πλέον χρεωμένη δημόσια εταιρεία της Ευρώπης.
Είναι δεδομένη η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσουν αποκρατικοποιήσεις και μεταρρυθμίσεις, με άμεσα αποτελέσματα, τα οποία θα τη διευκολύνουν στη διαπραγμάτευσή της με τους δανειστές της χώρας για να επιτύχει την επιμήκυνση του χρόνου της δανειακής σύμβασης και της δημοσιονομικής προσαρμογής, με προφανή οφέλη.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για άμεση εξαγγελία αποκρατικοποίησης του ΟΣΕ και θυγατρικών του εταιρειών (π.χ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ), με παραμονή του δικτύου υπό κρατικό έλεγχο.
Ακούγεται μετ’ επιτάσεως ότι έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον Γαλλικές, Ρωσικές και Κινεζικές επιχειρήσεις.
Επιπλέον, τόσο από την παλαιότερη κυβέρνηση Παπανδρέου, όσο και από εκείνη του Λουκά Παπαδήμου, διέρρεαν πληροφορίες ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση λιμανιών και περιφερειακών αεροδρομίων.
Αυτό, όμως, με βασική προϋπόθεση την πολιτική σταθερότητα και το ξεκαθάρισμα του φορολογικού τοπίου.

Το σημαντικό είναι, ότι αν αυτές οι αποκρατικοποιήσεις προχωρήσουν, πέραν της εξάλειψης του κόστους - ελλείμματος από τα δημόσια ταμεία, είναι σαφές ότι θα αποφευχθεί νέα φορολογική λαίλαπα και νέες περικοπές μισθών και συντάξεων.
Επιπλέον, μπορεί να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και φορολογική δυνατότητα τόσο των εργαζομένων στις αποκρατικοποιημένες εταιρείες, όσο και σ’ αυτές.
Επίσης σημαντικό είναι, η ανάληψη του υπουργείου Οικονομικών από τον Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος εδώ και πολύ καιρό προτείνει την άμεση υλοποίηση των αποκρατικοποιήσεων και της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Όπως και του άκρως αποτελεσματικού Κωστή Χατζηδάκη στο υπουργείο Ανάπτυξης, ο οποίος είναι ο μόνος πολιτικός που κατάφερε να βγάλει από τις πλάτες του ελληνικού λαού το καρκίνωμα της Ολυμπιακής αεροπορίας.

Από την άλλη πλευρά, αναμένονται έντονες αντιδράσεις από τις κρατικοδίαιτες συντεχνίες και τα κόμματα που τις στηρίζουν, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ.
Όμως, η ελληνική κοινωνία οφείλει με τη στάση της και η ίδια να απαντήσει στο ερώτημα τι θέλει:
Συνεχείς φόρους, μειώσεις μισθών και συντάξεων για να πηγαίνουν σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο η αποκρατικοποιήσεις;
Γιατί, επί παραδείγματι, πρέπει αν είναι κρατική εταιρεία ο…ιππόδρομος;
Γιατί πρέπει να είναι κρατική εταιρεία η ΛΑΡΚΟ;
Γιατί πρέπει να είναι υπό δημόσιο έλεγχο –μέσω των ΟΤΑ – η αποκομιδή σκουπιδιών;
Η καθαριότητα των νοσοκομείων και τα…πλυντήρια τους;
Ο ΟΛΠ ή ο ΟΛΘ;
Οι 100 παρασιτικοί οργανισμοί που είναι πλήρεις προσωπικού, επιβαρύνουν αφάνταστα τα δημόσια ταμεία και ουσιαστικά δεν προσφέρουν τίποτα;
Γιατί πρέπει να παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο τα ερειπωμένα ΞΕΝΙΑ και να γίνονται αντικείμενο πολιτικαντισμών;
Γιατί δεν πρέπει να πωληθεί το 17% της ΔΕΗ, αν όχι και άλλες υπηρεσίες της;
Ας τελειώνουμε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου