Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

.«Αδύνατη η συρραφή…»

Ο Νίκος Εσπιαλίδης είναι ο πλέον κατάλληλος άνθρωπος στην Ελλάδα για να εκτιμήσει αν όντως έχει γίνει συρραφή των ηχογραφημένων, όπως επικαλέστηκε ο Αχιλλέας Μπέος στη σημερινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε.
Είναι ειδικός ηχογραφήσεων και μοντάζ, μηχανικός ήχου και διευθυντής του κέντρου ηχογραφήσεων του Μεγάρου Μουσικής αλλά και μέλος
 της διοικούσας επιτροπής του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Βάσει λοιπόν τις 25ετούς εμπειρίας του, δήλωσε στον Sentra 103,3:
«Κάτω από ορισμένες συνθήκες θα μπορούσε να γίνει, αλλά μου κάνει πολύ παρωχημένο. Χρειάζεται τόσο πολλή δουλειά και από μεγάλο τιμ ανθρώπων, που μου κάνει εντύπωση. Πρέπει να υπάρχει πολύ σημαντικό οικονομικό ή άλλο κίνητρο για να μπει κάποιος σε τέτοια διαδικασία. Με αυτά που γνωρίζω περί μουσικής, μου φαίνεται από δύσκολο έως αδύνατο να υπάρχει τέτοιο software. Είναι πάρα πολύ επίπονο, έχει πάρα πολύ όγκο δουλειάς.
Επιπλέον, είναι δύσκολο να πετύχεις τις χροιές, όπως ρέει ο λόγος. Υπάρχουν τόσες λεπτομέρειες, μικροτονισμοί, που για να τα κάνεις, μιλάμε για υπερπαραγωγή. Η τεχνολογία είναι το μέσον, όχι αυτοσκοπός. Δεν μπορείς να κάνεις τα πάντα. Ο Κάμερον έκανε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας στο "Άβαταρ", αλλά αυτό κόστισε εκατομμύρια δολάρια και το έκανε για να βγει στην αγορά για να τα εισπράξει».
Όσο για το αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα στην Ελλάδα, απάντησε: «Θεωρητικά η τεχνική δυνατότητα υπάρχει. Στη χώρα μας, απ' όσο ξέρω και επειδή είμαστε σε περίοδο κρίσης και οι δουλειές που γίνονται είναι πολύ συγκεκριμένες, τα software αυτά που υπάρχουν στη μουσική, δεν νομίζω ότι μπορούν να το κάνουν. Χωρίς να ξέρω σίγουρα, να είμαι απόλυτος, δεν ξέρω τα πάντα».

Για το αν παίζει ρόλο το ότι η ηχογράφηση έγινε είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω κασετόφωνου σε ανοικτό χώρο: «Δεν παίζει ρόλο. Ωστόσο μιλάμε για να υπάρχει συνέχεια λόγου, μιλάμε για χροιές, εντάσεις, τονισμούς, χρωματισμούς. Δεν τα έχω ακούσει τα ντοκουμέντα, δεν τα βρήκα στα sites που έχω κοιτάξει, οπότε δεν έχω ιδία άποψη. Θα πρέπει να τα ακούσω. Ο οποιοσδήποτε θέλει να κάνει εκτίμηση πρέπει να έχει τα πρωτότυπα».
Για το αν θα μπορούσε να έχει γίνει κάτι τέτοιο στη συγκεκριμένη περίπτωση και για τι κόστος μιλάμε: «Προφανώς όχι, για τέτοια περίπτωση, θα μου κάνει πολλή εντύπωση να έχει γίνει κάτι τέτοιο. Τα στούντιο κοστίζουν 25-40 ευρώ την ώρα, σαφώς πρέπει να νοικιάσεις, να έχεις κάποιον χρήστη εξοικειωμένο με τις τεχνολογίες, να έχει όλο το υλικό. Χρειάζονται άπειρες ώρες να κάνει την επιλογή, τη συρραφή, μου φαίνεται υπερβολικό όλο το σενάριο να κάτσει λέξη λέξη, να κάνει συρραφή και μοντάζ».
Τέλος, ρωτήθηκε για το αν ξέρει να έχει γίνει κάτι τέτοιο: «Από την προσωπική μου εμπλοκή στο χώρο της μουσικής με 25 χρόνια ηχογραφήσεις, δε μου έχει τύχει τέτοιο θέμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου